ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

The Who 『Whiskey Man』 和訳

 
Whiskey Man's my friend, he's with me nearly all the time
ウィスキー・マンは俺の友達 
いつだって一緒さ
He always joins me when I drink, and we get on just fine
酒を飲んでるといつも絡んでくるから
一緒に楽しく過ごすんだ
 
Nobody has ever seen him, I'm the only one
誰も奴を見たことがない 
俺にしか見えないんだ
Seemingly I must be mad, Insanity is fun
正気じゃないように見えるだろうけど
狂うのって楽しいんだぜ
If that's the way it's done
無事に終わりさえすれば
 
Doctors say he just a figment of my twisted mind
医者は奴のことを 
俺のいかれた頭が作り出す妄想だって言うけど
If they can't see my Whiskey Man they must be going blind
俺のウィスキー・マンが見えないなんて 
あいつら失明しかけてんじゃねえのか
 
Two men dressed in white collected me two days ago
白い服を着た男2人が 
2日前に俺を呼び出した
They said there's only room for one and Whiskey Man can't go
そいつらによると 
ウィスキー・マンが入れない1人用の部屋があるらしい
 
Whiskey Man will waste away if he's left on his own
ウィスキー・マンはほっとかれると弱っていくんだ
I can't even ring him 'cause he isn't on the phone
俺は奴に電話もできなかった 
あいつは電話を持っていないから
Hasn't got a home
家に帰らずに過ごしたよ
 
Life is very gloomy in my little padded cell
こんな狭い収容所にいたんじゃ 
人生は陰鬱だ
It's a shame there wasn't room for Whiskey Man as well
ウィスキー・マンのための部屋がないなんて 
酷い話だよな
 
Whiskey Man's my friend, he's with me nearly all the time
ウィスキー・マンは俺の友達 
いつだって一緒さ
He always joins me when I drink, and we get on just fine
酒を飲んでると絡んでくるから 
一緒に楽しく過ごすんだ
Just fine
楽しく過ごすんだ