ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

The Zombies 『Maybe After He's Gone』 和訳

 

She told me she loved me
彼女は僕を愛してると言った
With words as soft as morning rain
朝の雨のようにやわらかい言葉で
But the light that fell upon me
でも僕の頭上に降り注ぐ光は
Turned to shadow when he came
彼が来たとき 影に変わったんだ
 
Maybe after he's gone
きっと 彼が消えたなら
She'll come back
彼女は戻って来て
Love me again
また僕を愛してくれるはず
Maybe after he's gone
きっと 彼が消えたなら
She'll come back
彼女は戻って来て
Want me again
また僕を求めてくれるはず
 
I remember joy and pain
喜びと痛みが忘れられない
Her smile, her tears are part of me
彼女の微笑みと涙は 僕の一部だ
I feel I'll never breathe again
もう息さえしたくない
I feel life's gone from me
人生が僕から離れていく
 
Maybe after he's gone [etc.]
 
All the days and all the nights
全ての昼と夜なんて
Are time just passing by
過ぎ去る時間でしかない
And all the dreams I'm dreaming now
頭の中のたくさんの夢は
Hide the tears that I cry
僕の涙を隠してくれる
 
I feel so cold, I'm on my own
寒さを感じながら 一人でいると
As the night folds in around me
周りで夜が広がっていき
Night surrounds me, I'm alone
僕を取り囲んで 孤独が訪れる
 
Maybe after he's gone
きっと 彼が消えたなら
She'll come back
彼女は戻って来て
Love me again
また僕を愛してくれるはず
Maybe after he's gone
きっと 彼が消えたなら
She'll come back
彼女は戻って来て
Want me again
また僕を求めてくれるはず
  

 

対象喪失の乗りこえ方 ~別れ、失恋、挫折の悲しみを引きずらないために~

対象喪失の乗りこえ方 ~別れ、失恋、挫折の悲しみを引きずらないために~

  • 作者:加藤 諦三
  • 発売日: 2014/07/20
  • メディア: 単行本(ソフトカバー)