ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

The Velvet Underground 『After Hours』 和訳

 

If you close the door

あなたがドアを閉めたなら

The night could last forever

夜はきっと永遠に続くわ

Leave the wine glass out

ワイングラスを拒絶して

And drink a toast to never

二度と祝杯をあげないの

Oh, someday I know

知ってるのよ いつの日か

Someone will look into my eyes

誰かがわたしの目をじっと見つめて

And say

こう言うの

"Hello, you're my very special one"

「こんにちは 君は私の特別な人だよ」

 

But if you close the door

でもあなたがドアを閉めたなら

I'd never have to see the day again

わたしは昼から逃れられるの

 

Dark party bars,shiny Cadillac cars

暗いパーティーのバー 輝くキャデラックの車

And the people on subways and trains

そして地下鉄や電車に乗る人々

Looking gray in the rain,

雨の中の灰色の姿は

As they stand disarrayed

まるで錯乱に耐えているみたい

Oh,but people look well in the dark

でも暗がりでは誰もが素敵に見えるの

 

If you close the door [etc.]

 

Cause if you close the door

だってあなたがドアを閉めるから

I'd never have to see the day again

わたしは昼から逃れられるの

I'd never have to see the day again

わたしは昼から逃れられるの

(Once more)

(もう一度)

I'd never have to see the day again

わたしは昼から逃れられるの