ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

The Beatles 『And Your Bird Can Sing』 和訳

 

You tell me that you've got everything you want

欲しいものをすべて手に入れたらしいな

And your bird can sing

しかも君の鳥は歌えるし

But you don't get me

でも僕は君のものじゃない

You don't get me

君のものじゃない

 

You say you've seen seven wonders

世界の七不思議を見たらしいな

And your bird is green

しかも君の鳥は緑色だし

But you can't see me

でも君には僕が見えてない

You can't see me

僕が見えてない

 

When your prized possessions

誇らしい君の持ち物が

Start to weigh you down

君を圧迫し始める

Look in my direction

こっちを向いてみろよ

I'll be 'round, I'll be 'round

僕がそばにいるから

 

When your bird is broken

君の鳥が傷つけば

Will it bring you down?

落ち込んでしまうのかい?

You may be awoken

きっと気がつくはずさ

I'll be 'round, I'll be 'round

僕がそばにいることに

 

You tell me that you've heard every sound there is

この世の音をすべて聴いたらしいな

And your bird can swing

しかも君の鳥は踊れるし

But you can't hear me

でも君は僕の声を聞いてない

You can't hear me

僕の声を聞いてない