ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Beady Eye 『Ballroom Figured』 和訳

 

Did you ever loan me that song? 

あの歌を俺に貸したことがあったか? 

Did you ever know me at all?

少しでも俺を理解したことがあったか?

You listen to the world going wrong

お前は世界が狂っていく音を聞いている

Looking through a hole in the wall

壁に空いた穴を覗きながら

Shoving our loving away

俺達の愛を突き飛ばし

Leaving our light on the side

俺達の光を置き去りにする

Never once looking to say

一度も言おうとしなかったな

"We got the ride of our lives"

「ずっとこのままでいよう」なんて

 

Did we ever find a way to steer

俺達は進むべき道を

Through the cold light of day?

冷たい日の光の中に見出したのか?

'Cause we're just passing through

俺達はただすれ違っていくだけで

And it ain't what you done but it is what you do

お前は今でも意地を張っている

 

Soon as time comes and goes

時が過ぎ去るとすぐに

Soon on the verge of who knows

誰かが知りそうになるとすぐに

A sound we're dancing around

俺達が踊り回る音は

Turn up the music and drown

音楽に溶け込み 消えていく 

 

Did we ever find a way to steer

俺達は進むべき道を

Through the cold light of day?

冷たい日の光の中に見出したのか?

'Cause we're just passing through

俺達はただすれ違っていくだけで

And it ain't what you done but it is what you do

お前は今でも意地を張っている

Let's go, let's go

もう行こうぜ

 

Some people change, move out of range

あいつらは変わってしまい  どうしてるかもわからない

All in a day, so long, so long

よくあることさ  じゃあ  あばよ

 

So let's go, let's go, let's go, let's go

もう行こうぜ

 

Did you ever loan me that song? 

あの歌を俺に貸したことがあったか? 

Did you ever know me at all?

少しでも俺を理解したことがあったか?

 

 

Be

Be

  • アーティスト:Beady Eye
  • 発売日: 2013/06/11
  • メディア: CD