ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Oasis 『Stay Young』 和訳

 

One way out is all you're ever gonna get

君が求めているものは

たった一つの出口だけなんだろ

From those who'll hand them out don't never let it upset you

奴らのことを真に受けて

自分を惑わせたりするなよ

'Cause they'll put words into your mouths

あいつらは君の口に言葉をねじ込み

They're making you feel so ashamed

君に自分を恥じさせる

 

Making you taking the blame

君に負い目を感じさせる

Making you cold in the night

君に凍える夜を過ごさせる

Making you question your heart and your soul

君に自分の心と魂を疑わせる

And I think that it's not quite right

そんなの正しいわけがないだろ

 

Hey! Stay young and invincible

なあ 若く無敵でいろよ

'Cause we know just what we are

俺達は自分を知っているから

And come what may we're unstoppable

何が来ようと俺達は止まらない

'Cause we know just what we are

俺達は自分を知っているから

Yeah, we know just what we are

Yeah, we know just what we are

そうさ 俺達は自分を知っているんだ

 

Feed your head with all the things you need

When you're hungry

もし飢えているのなら

君に必要なもので頭を満たそう

Stay in bed and sleep all day as long as it's Sunday

日曜日が続く限り

ベッドでずっと寝転がっていよう

'Cause they'll put words into my mouth

あいつらは俺の口に言葉をねじ込み

They're making me feel so ashamed

俺に自分を恥じさせる

 

Making me taking the blame

俺に負い目を感じさせる

Making me cold in the night

俺に凍える夜を過ごさせる

Making me question my heart and my soul

俺に自分の心と魂を疑わせる

And I think that it's not quite right

そんなの正しいわけがないんだ

 

Hey! Stay young and invincible

なあ 若く無敵でいろよ

'Cause we know just what we are

俺達は自分を知っているから

And come what may we're unstoppable

何が来ようと俺達は止まらない

'Cause we know just what we are

俺達は自分を知っているから

Yeah, we know just what we are

Yeah, we know just what we are

そうさ 俺達は自分を知っているんだ

C'mon!

そうだろ!

 

Hey! Stay young and invincible

なあ 若く無敵でいろよ

'Cause we know just what we are

俺達は自分を知っているから

And come what may we're unstoppable

何が来ようと俺達は止まらない

'Cause we know just what we are

俺達は自分を知っているから

 

Hey! Stay young and invincible

なあ 若く無敵でいろよ

'Cause we know just what we are

俺達は自分を知っているから

And come what may my faith's unshakable

何が来ようと俺の信念は揺るがない

'Cause we know just what we are

俺達は自分を知っているから

 

'Cause we know just what we are

'Cause we know just what we are

'Cause we know just what we are

俺達は自分を知っているから

Know just what we are

Know just what we are

Know just what we are

自分を知っているから