ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Oasis 『Acquiesce』 和訳

 

I don't know what it is

That makes me feel alive

なんだか分からないものが

生きていることを実感させる

I don't know how to wake

The things that sleep inside

内に眠る何かは

今でも目を覚まさない

I only wanna see the light

That shines behind your eyes

俺はただお前の眼の奥の

輝く光が見たいんだ

 

I hope that I can say

The things I wish I'd said

あの頃言いたかったことを

吐き出してしまいたいんだ

To sing my soul to sleep

And take me back to bed

魂を歌うんだ

また穏やかに眠るために

Who wants to be alone

When we could be alive instead

孤独を求める代わりに

俺達は全力で生きるんだ

 

Because we need each other

なぜなら俺達には互いが必要だから

We believe in one another

俺達は相手を信じているから

And I know we're going to uncover

そうさ 俺達は呼び起こすんだ

What's sleepin' in our soul

魂に眠る何かを

 

Because we need each other

なぜなら俺達には互いが必要だから

We believe in one another

俺達は相手を信じているから

And I know we're going to uncover

そうさ 俺達は呼び起こすんだ

What's sleepin' in our soul

魂に眠る何かを

What's sleepin' in our soul

魂に眠る何かを

 

There are many things

That I would like to know

たくさんのことを

俺は知りたくてたまらない

And there are many places

That I wish to go

たくさんの場所が

この道の先に待っている

But everything's depending

On the way the wind may blow

だが結局全ては

風の吹き方次第なのさ

 

I don't know what it is

That makes me feel alive

なんだか分からないものが

生きていることを実感させる

I don't know how to wake

The things that sleep inside

内に眠る何かは

今でも目を覚まさない

I only wanna see the light

That shines behind your eyes

俺はただ君の眼の奥の

輝く光が見たいんだ

 

Because we need each other

なぜなら俺達には互いが必要だから

We believe in one another

俺達は相手を信じているから

And I know we're going to uncover

そうさ 俺達は呼び起こすんだ

What's sleepin' in our soul

魂に眠る何かを

 

Because we need each other

なぜなら俺達には互いが必要だから

We believe in one another

俺達は相手を信じているから

And I know we're going to uncover

そうさ 俺達は呼び起こすんだ

What's sleepin' in our soul

魂に眠る何かを

What's sleepin' in our soul

魂に眠る何かを

 

 

オアシス:スーパーソニック(字幕版)

オアシス:スーパーソニック(字幕版)

  • 発売日: 2017/03/22
  • メディア: Prime Video