ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Oasis 『Slide Away』 和訳

 

Slide away and give it all you've got

抜け出して全てを投げ打つんだ

My today fell in from the top

俺の最高の日は崩れ去っていった

I dream of you and all the things you say

お前の姿と言葉が忘れられないよ

I wonder where you are now

お前は今どこにいるんだ?

 

Hold me down all the world's asleep

俺を押さえつければ世界中が眠りにつく

Need you now you've knocked me off my feet

お前が必要なんだ 俺を打ちのめしてくれよ

I dream of you and we talk of growing old

俺はお前と一緒に歳を取る夢を見る

But you said, "Please don't!"

でもお前は言うのさ

「やめてくれ!」って

 

Slide in baby, together we'll fly

勢いをつけて二人で羽ばたこうぜ

I've tried praying but I don't know what you're saying to me

望んでも分かり合えない俺達だけれど

 

Now that you're mine

お前が俺のものになれば

We'll find a way of chasing the Sun

太陽を追いかける道が見つかるんだ

Let me be the one that shines with you

お前のそばで俺を輝かせてくれ

In the morning we don't know what to do

朝日が似合わない俺達だけれど

 

Two of a kind

似た者同士で

We'll find a way to do what we've done

もう一度やり直す道を見つけよう

Let me be the one who shines with you

お前のそばで俺を輝かせてくれ

And we can slide away

そうすれば抜け出せるんだ

Slide away

抜け出せるんだ

 

Slide away and give it all you've got

抜け出して全てを投げ打つんだ

My today fell in from the top

俺の最高の日は崩れ去っていった

I dream of you and all the things you say

お前の姿と言葉が忘れられないよ

I wonder where you are now

お前は今どこにいるんだ?

 

Slide in baby, together we'll fly

勢いをつけて二人で羽ばたこうぜ

I've tried praying and I know just what you're saying to me

ようやく分かり合えた俺達だから

 

Now that you're mine

お前が俺のものになれば

We'll find a way of chasing the Sun

太陽を追いかける道が見つかるんだ

Let me be the one that shines with you

お前のそばで俺を輝かせてくれ

In the morning we don't know what to do

朝日が似合わない俺達だけれど

 

Two of a kind

似た者同士で

We'll find a way to do what we've done

もう一度やり直す道を見つけよう

Let me be the one who shines with you

お前のそばで俺を輝かせてくれ

And we can slide away

そうすれば抜け出せるんだ

Slide away

抜け出せるんだ

Slide away

抜け出せるんだ

(And I wanna try now, I wanna make you mine now)

(試してみたいんだ お前をものにしたいんだ)

 

Don't know, don't care

All I know is you can take me there

他のことはどうでもいいさ

お前が俺を連れて行ってくれるから

Don't know, don't care

All I know is you can take me there

他のことはどうでもいいさ

お前が俺を連れて行ってくれるから

Don't know, don't care

All I know is you can take me there

他のことはどうでもいいさ

お前が俺を連れて行ってくれるから

Take me there, take me there, take me there

連れて行ってくれ 連れて行ってくれ

Take me there, take me there

All I know is you can take me there

連れて行ってくれ

先のことは分からなくていいから

Take me there, take me there, take me there

連れて行ってくれ 連れて行ってくれ