ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Bob Marley & The Wailers 『Satisfy My Soul』和訳

 

Oh, please don't you rock my boat

なあ ボートを揺らさないでくれよ

Cause I don't want my boat to be rocking

俺はこの乗り心地が好きなんだ

Oh, please don't you rock my boat

なあ ボートを揺らさないでくれよ

Cause I don't want my boat to be rocking

俺はこの乗り心地が好きなんだ

 

I'm telling you that, oh, oh-ooh, wo-o-wo!

君に伝えたいよ

I like it - like it this

俺にはこれが良いんだ

So keep it steady, like this

落ち着いてくれよ こんな風に

And you should know - you should know by now

君もすぐに すぐに分かるはずさ

I like it, I like it like this

俺にはこれが良いんだ

I like it like this, ooh yeah!

これが良いんだ

 

Satisfy my soul, satisfy my soul

魂を満たすんだ 魂を満たすんだ

Every little action, there's a reaction

どんな行動にも 結果が伴うのさ

Oh, can't you see what you've done for me, oh, yeah

俺が君にどれだけ救われたか分かるかい?

I am happy inside all - all of the time

俺は心から幸せなのさ どんな時だって

 

When we bend a new corner

君と進む道を選べたら

I feel like a sweepstake winner

俺はくじを当てたような気分さ

When I meet you around the corner

君と曲がり角で出会えたら

You make me feel like a sweepstake winner

くじを当てた気分になれるのさ

 

Whoa, child! Can't you see? You must believe me

分からないのかい? 俺を信じてくれよ

Oh darling, darling, I'm calling, calling

愛しい君を ずっと呼んでいるんだ

Can't you see? Why won't you believe me

分からないのかい? 俺を信じてくれないか

Oh, darling, darling, I'm calling, calling

愛しい君を ずっと呼んでいるんだ

 

When I meet you around the corner

曲がり角で俺と出会ったら

Oh, I said, bady, never let me be a loner

俺から離れないでくれよ

And then you hold me tight, you make me feel all right

君は俺を抱きしめて 安心させてくれるんだ

Yes, when you hold me tight, you made me feel all right

君が抱きしめてくれたら 俺は安心できるんだ

 

Satisfy my soul, that's all I want you to do

魂を満たすんだ 君がいるだけでいいんだ

That's all I'll take from you, satisfy my soul

君のそばにいるだけで 魂が満たされるんだ