ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Billie Eilish 『my future』 和訳

 

I can't seem to focus

私は戸惑っていて

And you don't seem to notice I'm not here

あなたはそばにいる私を気にもしない

I'm just a mirror

私はまるで鏡で

You check your complexion

あなたは自分の外面を気にしてる

To find your reflection's all alone

一人で鏡に映る姿を見つめてる

I had to go

もう行かないと

 

Can't you hear me?

この声は届いてる?

I'm not comin' home

私は帰らないよ

Do you understand?

分かるかな

I've changed my plans

目指す先を変えたんだ

 

'Cause I, I'm in love

With my future

だって私は

自分の未来に恋してるから

Can't wait to meet her

迎えに行きたいんだ

And I, I'm in love

But not with anybody else

私は恋してるんだ

他の誰でもなく

Just wanna get to know myself

自分のことを知りたいんだ

 

I know supposedly I'm lonely now

今の私はきっと孤独だけど

Know I'm supposed to be unhappy

Without someone

誰かを求めていて

きっと不幸せだけど

But aren't I someone?

でも自分も「誰か」でしょ?

I'd like to be your answer

私はあなたの答えになりたいんだ

'Cause you're so handsome

あなたは素敵な人だから

 

But I know better

Than to drive you home

大事なことがあるんだ

あなたのところに帰るより

'Cause you'd invite me in

And I'd be yours again

きっとあなたに誘われたら

私は元に戻ってしまう

 

But I, I'm in love

With my future

だけど私は

自分の未来に恋してるんだ

And you don't know her

あなたが知らない彼女に

And I, I'm in love

But not with anybody here

恋してるんだ

ここにはいない誰かに

I'll see you in a couple years

数年後にまた会おうよ