ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Paul McCartney 『Find My Way』 和訳

 

Well, I can find my way

さて 道を選ぼうか

I know my left from right

どんな道も知り尽くしてるんだ

Because we never close

だって僕らが開拓者だったから

I'm open day and night

昼でも夜でも進めるんだ

 

I know my way around

進むべき道はわかってるんだ

I walk towards the light

光に向かって歩くんだ

I'm open 'round the clock

僕は常に開拓者で

I don't get lost at night

夜になっても迷わないさ

 

You never used to be afraid of days like these

こんな日々に怯えるのは初めてなんだろ

But now you're overwhelmed by your anxieties

今では君は不安に押しつぶされそうだ

Let me help you out, let me be your guide

僕が助け出して導いてあげるよ

I can help you reach the love you feel inside

君が密かに感じている愛に気づけるように

 

Well, I can find my way

さて 道を選ぼうか

I know my left from right

どんな道も知り尽くしてるんだ

Because we never close

だって僕らが開拓者だったから

I'm open day and night

昼でも夜でも進めるんだ

 

You never used to be afraid of days like these

こんな日々に怯えるのは初めてなんだろ

But now you're overwhelmed by your anxieties

今では君は不安に押しつぶされそうだ

Let me help you out, let me be your guide

僕が助け出して導いてあげるよ

I can help you reach the love you feel inside

君が密かに感じている愛に気づけるように

 

I know my way around

進むべき道はわかってるんだ

I walk towards the light

光に向かって歩くんだ

I'm open 'round the clock

僕は常に開拓者で

I don't get lost at night

夜になっても迷わないさ

 

You never used to be afraid of days like these

こんな日々に怯えるのは初めてなんだろ

But now you're overwhelmed by your anxieties

今では君は不安に押しつぶされそうだ

Let me help you out, let me be your guide

僕が助け出して導いてあげるよ

I can help you reach the love you feel inside

君が密かに感じている愛に気づけるように

 

I know my way around

進むべき道はわかってるんだ

I walk towards the light

光に向かって歩くんだ

I'm open 'round the clock

僕は常に開拓者で

I don't get lost at night

夜になっても迷わないさ