ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

John Lennon 『Dear Yoko』 和訳

 

Even after all these years

何年もいっしょなのに

I miss you when you're not here

今でも君が恋しいんだ

I wish you were here, my dear Yoko

そばにいてくれよ 僕の愛しのヨーコ

 

Even if it's just a day

なんてことのない日でも

I miss you when you're away

離れていると寂しいんだ

I wish you were here today, dear Yoko

今日もそばにいてくれよ 愛しのヨーコ

 

Even if it's just one night

たった一晩でも

I miss you and it don't feel right

君がいないと落ち着かないんだ

I wish you were here tonight, dear Yoko

今夜もそばにいてくれよ 愛しのヨーコ

 

Even if it's just one hour

たった1時間でも

I wilt just like a fading flower

枯れた花みたいにしおれてしまうよ

Ain't nothing in the world like our love, dear Yoko

僕らの愛は唯一無二さ 愛しのヨーコ

 

Oh, oh, Yoko

ああヨーコ

I'm never, ever, ever, ever, ever gonna let you go

絶対 絶対 絶対 絶対に離さないよ

Oh, oh, Yoko

ああヨーコ

I'm never, ever, ever, ever, ever gonna let you go

絶対 絶対 絶対 絶対に離さないよ

 

Even when I'm miles at sea

途方に暮れていても *1

And nowhere is the place to be

どこにも居場所がなくても

Your spirit's watching over me, dear Yoko

君の精神が見守ってくれるんだ 愛しのヨーコ

 

Even when I watch TV

テレビを見ていても

There's hole where you're supposed to be

君の居場所が空いたままなんだ

There's nobody lying next to me, dear Yoko

僕の隣に寝るのは君だけさ 愛しのヨーコ

 

Oh, oh, Yoko

ああヨーコ

I'm never, ever, ever, ever, ever gonna let you go

絶対 絶対 絶対 絶対に離さないよ

Oh, oh, Yoko

ああヨーコ

I'm never, ever, ever, ever, ever gonna let you go

絶対 絶対 絶対 絶対に離さないよ

 

Even after all this time

ずっといっしょにいたのに

I miss you like the sun don't shine

今でも君は僕の太陽なんだ

Without you, I'm a one track mind, dear Yoko

君が僕の心を開かせるんだ 愛しのヨーコ

 

After all is really said and done

いろいろあったけれど

The two of us are really one

僕らは2人でひとつなんだ

The goddess really smiled upon our love, dear Yoko

女神は僕らの愛に微笑むのさ 愛しのヨーコ

 

〜〜〜

*1:"at sea":「途方に暮れる」