ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Janis Joplin 『Maybe』 和訳

 
Maybe
もしかしたら
Oh if I could pray and I try, dear
私が祈って努力しさえすれば
You might come back home, home to me
あなたが家に 私のもとに帰って来るかもしれない
 
Maybe
もしかしたら
Whoa, if I could ever hold your little hand
私があなたの小さな手を握りさえすれば
Oh you might understand
あなたは分かってくれるかもしれない
 
Maybe, maybe, maybe, maybe, yeah
もしかしたら もしかしたら...
 
Maybe
もしかしたら
I guess I might have done something wrong
私は何か間違っていたかもしれない
Honey I'd be glad to admit it
自覚できて良かったわ
Oh, come on home to me!
ああ 私のもとに帰って来て!
 
Maybe, maybe, maybe, maybe, yeah
もしかしたら もしかしたら...
 
Well I know that it just doesn't ever seem to matter, baby
そんなのは気にしなくていいって分かってる
Oh honey, when I go out or what I'm trying to do
いつ歩み出してもいいし なにを始めてもいいって
Can't you see I'm still left here
私がここに残っているのが見えるかしら
And I'm holding on in needing you
今でもあなたが必要なの
 
Please, please, please, please
お願いだから
Oh won't you reconsider babe
考え直してくれないかしら
Now come on, I said come back
ねえ 帰って来てほしいの
Won't you come back to me!
私のもとに帰って来て!
 
Maybe
もしかしたら
Let me help you show me how
あなたの助けになる方法を 教えてくれるかもしれない
 
Maybe, maybe, maybe, maybe, yeah
もしかしたら もしかしたら...

 

 

ジャニス:リトル・ガール・ブルー

ジャニス:リトル・ガール・ブルー

  • 発売日: 2017/02/08
  • メディア: Prime Video
 

 

ジャニスによるカバー曲。原曲は The Chantels です。