ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Liam Gallagher 『Gone』 和訳

 

Well, the changing of the guard is oh, so real

おやおや 攻守交代したのはどうやら本当らしいな

But before I go, I wanna tell you how I feel

置き去りにする前に 今の心情を教えてやるよ

I gave you the chance to build a life worth living

俺は与えてやったよな 価値ある人生を築くチャンスを

But you cut off the love like a vine that can never grow back

なのにお前は切り落とした

二度と実らないブドウのようなあの愛を

 

Oh, I used to go away and come back, back another day

俺はかつては離れていたが

ある時また戻ってきた

But now I don't know how long

だけど分からないんだ いつまで続くのか

 

I'm gonna be gone

Yeah, yeah

俺はここを去るんだ

But I'm gonna be gone

Yeah, yeah

だが俺はここを去るんだ

 

Well, I hung on like a dog for life and limb

人生や悪ガキを 俺は犬のように耐えてきた

And our burning house cast shapes upon the scrim

燃え盛る俺達の家が 舞台の幕に影を落とす

I gave you the chance to build a life worth building

俺は与えてやったよな 価値ある人生を築くチャンスを

But you smashed all the plants up, now they can never grow back

なのにお前は全ての苗木を引き抜いた

再び育つことはないのに

 

You had fun stringing me along

嘘の約束をして俺を笑っていたんだろ

But oh, no playing, you were wrong

だがな 冗談抜きでお前は間違えた

But now I don't know how long

そして分からないんだ いつまで続くのか

 

I'm gonna be gone [etc.]

 

Now woman, I wanna tell you something

さて女 お前に言いたいことがあるんだ

I ain't never seen the likes of you before

俺は今までお前みたいな奴に会ったことがねえよ

So I was willing to stand still while you pushed me

だからお前から押されてもずっと我慢してたのに

But you finally pushed me out the door

お前はとうとう俺を扉の外に押し出しやがった

So I wanna hear you say it

なあ 俺に聞こえるように言えよ

Yeah, I wanna hear you beg me

さあ 俺を請い求める声を聞かせろよ

 

Oh, I used to go away and come back, back another day

俺はかつては離れていたが

ある時また戻ってきた

But now I don't know how long

だけど分からないんだ いつまで続くのか

 

I'm gonna be gone

Yeah, yeah

俺はここを去るんだ

But I'm gonna be gone

Yeah, yeah

だが俺はここを去るんだ