ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Oasis 『All Around The World』 和訳

 

It's a bit early in the midnight hour for me

真夜中よりも少し早い時間に

To go through all the things that I wanna be

俺はなりたいものを全て体験する

I don't believe in everything I see

目にする何もかもを疑っているんだ

You know I'm blind so why d'you disagree

なんで信じさせたがるんだ?

俺が盲目だと知っているくせに

 

Take me away

連れて行ってくれよ

'Cause I just don't want to stay

ここにはいたくないんだ

All the lies you make me say

お前が俺に言わせる嘘は

Are getting deeper every day

日に日に根深くなっていく

 

These are crazy days

だけどこんな狂った日々が

But they make me shine

俺を輝かせるのさ

Time keeps rolling by

時は転がり過ぎていく

 

All around the world

世界中に向かって

You've gotta spread the word

その言葉を広げるんだ

Tell 'em what you heard

聞こえてくるだろ

We're gonna make a better day

「素晴らしい日がいつか来る」って

 

All around the world

世界中に向かって

You've gotta spread the word

その言葉を広げるんだ

Tell 'em what you heard

聞こえてくるだろ

You know it's gonna be okay

「きっとなんとかなるさ」って

 

What you gonna do when the walls come falling down?

壁が崩れ落ちる時 お前はどうするんだ?

You never move you never make a sound

どこにも行かないし 声も出さないのか

Where you gonna swim with the ridges that you found?

追い込まれた崖から どこへ泳ぎ出すんだ?

If you're lost at sea well I hope that you drown

もし海の中で迷ったら そのまま溺れてくれよ

 

Take me away [etc.]

 

These are crazy days [etc.]

 

All around the world

世界中に向かって

You've gotta spread the word

その言葉を広げるんだ

Tell 'em what you heard

聞こえてくるだろ

We're gonna make a better day

「素晴らしい日がいつか来る」って

 

All around the world

世界中に向かって

You've gotta spread the word

その言葉を広げるんだ

Tell 'em what you heard

聞こえてくるだろ

You know it's gonna be okay

「きっとなんとかなるさ」って

 

And I know what I know

俺はもう気付いているんだ

What I know, what I know

気付いているんだ

Yeah I know what I know

俺はもう気付いているんだ

It's gonna be okay

きっと大丈夫さ

 

So please don't cry

だから泣くなよ

Never say die

死ぬなんて言うな