ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Oasis 『Stand By Me』 和訳

 

Made a meal and threw it up on Sunday

料理を作って吐き出した日曜日

I've got a lot of things to learn

俺はたくさんのことを知りたかった

Said I would and I'll be leaving one day

前に言ったように 俺はいつかここを去るんだ

Before my heart starts to burn

心が燃え始める前に

 

So what's the matter with you?

結局君は何を悩んでるんだ?

Sing me something new

新しい歌を歌ってくれよ

Don't you know

知ってるんだろう

The cold and wind and rain don't know

寒さと風と雨は何も語らずに

They only seem to come and go away

ただ通り過ぎていくだけだって

 

Times are hard when things have got no meaning

意味を見出せない時はいつだって辛いんだ

I've found a key upon the floor

床に落ちていた鍵を俺は見つけたよ

Maybe you and I will not believe in the things we find behind the door

扉の向こうで待つものを

君と俺は信じないかもしれないけれど

 

So what's the matter with you?

結局君は何を悩んでるんだ?

Sing me something new

新しい歌を歌ってくれよ

Don't you know

知ってるんだろう

The cold and wind and rain don't know

寒さと風と雨は何も語らずに

They only seem to come and go away

ただ通り過ぎていくだけだって

 

Stand by me

そばにいてくれよ

Nobody knows the way it's gonna be

誰も知らないんだ これからどうなるかなんて

 

If you're leaving will you take me with you

もしここを去るなら 俺を連れて行ってくれるかい?

I'm tired of talking on my phone

電話で話すのはもう飽きたんだ

There is one thing I can never give you

君にあげられないものは一つだけ

My heart will never be your home

俺の心は君の家になれないんだ

 

So what's the matter with you?

結局君は何を悩んでるんだ?

Sing me something new

新しい歌を歌ってくれよ

Don't you know

知ってるんだろう

The cold and wind and rain don't know

寒さと風と雨は何も語らずに

They only seem to come and go away

ただ通り過ぎていくだけだって

 

Stand by me

そばにいてくれよ

Nobody knows the way it's gonna be

誰も知らないんだ これからどうなるかなんて

 

The way it's gonna be

これからどうなるのか

Maybe I can see

いつか俺にも分かるんだ

Don't you know

知ってるんだろう

The cold and wind and rain don't know

寒さと風と雨は何も語らずに

They only seem to come and go away

ただ通り過ぎていくだけだって

 

Stand by me

そばにいてくれよ

Nobody knows the way it's gonna be

誰も知らないんだ これからどうなるかなんて

Stand by me

そばにいてくれよ

Nobody knows

誰も知らないんだ

God only knows the way it's gonna be

神様しか知らないんだ これからどうなるかなんて