ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

ヘクとパスカル 『fish in the pool』 和訳


Let me hear the sound of your heartbeat on my toes

聞かせてよ

あたしのつま先が震わせる君の鼓動を

Let me touch my ear on your chest

触れさせてよ

あたしの耳を君の胸に

It rains cats and dogs

土砂降りの雨が降っていて

I'm a little soaking mouse

あたしはずぶ濡れの小さなネズミ

Here wet with a blanket of rain

ここで雨の毛布に包まれて

And I dream of you

君の夢を見る

 

I don't like this time we have

こんな時間は好きじゃないな

Cause I'm here afraid of when we lose it

あたしたちがこのままでいられないのが怖くなるから

Can you hear the rain above

雨の降り注ぐ音が聞こえる?

It sounds like a tiny march of angels

天使たちのささやかな行進曲みたい

 

Please don't leave me here just watch me dance

あたしを置いてかないで ダンスを見ててよ

Pointé passé fouetté

ポアント パッセ フェッテ

Whenever we meet it rains cats and dogs

あたしたちが会うときはいつも土砂降りで

I'm a little soaking mouse

あたしはずぶ濡れの小さなネズミ

I'm wet with a blanket of rain

雨の毛布に包まれて

And I dream of you

君の夢を見る

 

La La you know

I knew you'd no longer be here when the summer was over

あたしは気づいてたんだ

夏が終わったらきっと 君はここからいなくなる

And now I knew you'd be back and without any words or hints

そしていつか君は戻ってくる

なんの言葉も前触れも無しに

It must be fate

そういう運命なんだよ

 

The world is a dream in rain

世界は雨の中の夢

The splashes of water shines don't you see

君には見えるでしょ 水の飛沫が光るのが

Watch out dn't step on the fish in the pool

気をつけて

水たまりで泳ぐ魚を踏まないように

I'm a little soaking mouse

あたしはずぶ濡れの小さなネズミ

I'm wet with a blanket of rain

雨の毛布に包まれて

And I dream of you

君の夢を見る

 

Let me hear the sound of your heartbeat on my toes

聞かせてよ

あたしのつま先が震わせる君の鼓動を

Let me touch my ear on your chest

触れさせてよ

あたしの耳を君の胸に

It rains cats and dogs

土砂降りの雨が降っていて

I'm a little soaking mouse

あたしはずぶ濡れの小さなネズミ

Here wet with a blanket of rain

ここで雨の毛布に包まれて

And I'm dreaming of you

君の夢を見てる