ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

The Jimi Hendrix Experience 『Stone Free』 和訳

 

Everyday in the week I'm in a different city

俺は毎日よその街へ行く

If I stay too long people try to pull me down

ずっと居座ってると人々は俺を蔑みだす

They talk about me like a dog

奴らは俺を犬のようだと言い

Talkin' about the clothes I wear

俺が着てる服について話す

But they don't realize they're the ones who's square

自分達の頭が硬くなってると気付かないんだ

 

And that's why

それが理由さ

You can't hold me down

俺を屈服させるなんて無理だ

I don't want to be tied down I gotta move

縛られたくない 動かずにはいられない

 

Stone free do what I please

石から自由に 好きにさせてくれ

Stone free to ride the breeze

石から自由に そよ風に乗るんだ

Stone free I can't stay

石から自由に 留まっていられない

I got to got to got to get away

ここから逃げ出すんだ

 

A woman here a woman there try to keep me in a plastic cage

色んな女が俺をプラスチックの檻に閉じ込める

But they don't realize it's so easy to break

奴らは気付いてないんだ こんなの楽に壊せるって

Yeah but a sometimes I get a ha

ときどき笑ってしまうよ

Feel my heart kind a gettin' hot

心がなんだか熱くなる

That's when I got to move before I get caught

捕まる前に動き出すんだ

 

And that is why, listen to me baby

それが理由さ

You can't hold me down

俺を屈服させるなんて無理だ

I don't want to be tied down I gotta move

縛られたくない 動かずにはいられない

 

Stone free do what I please

石から自由に 好きにさせてくれ

Stone free to ride the breeze

石から自由に そよ風に乗るんだ

Stone free I can't stay

石から自由に 留まっていられない

I got to got to got to get away

ここから逃げ出すんだ