ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

The Rolling Stones 『You Got Me Rocking』 和訳

 

I was a butcher, cutting up meat

俺は肉を切り刻む肉屋だった

My hands were bloody, I'm dying on my feet

手は血塗れで疲れ切っていた

I was a surgeon 'til I start to shake

俺は痙攣する外科医だった

I was a-falling, but you put on the brakes

堕ちていく俺をお前が止めたのさ

 

Hey, hey, you got me rocking now

Hey, hey, you got me rocking now

Hey, hey, you got me rocking now

なあ おい お前が俺を踊らせるんだ

 

I was a pitcher, down in a slump

俺はスランプに陥った投手だった

I was a fighter, taken for a sucker punch

俺は不意打ちを喰らった闘士だった

I'm feeling bad, guess I lost my spring

俺は青春を失って落ち込んでいて

I was the boxer who can't get in the ring

リングに上がれないボクサーだった

 

Hey, hey, you got me rocking now

Hey, hey, you got me rocking now

なあ おい お前が俺を踊らせるんだ

Hey, hey, there ain't no stopping me

なあ おい 誰にも止められないのさ

 

Hey, hey, you got me rocking now

Hey, hey, you got me rocking now

Hey, hey, you got me rocking now

なあ おい お前が俺を踊らせるんだ

 

I was a hooker, losing her looks

俺はやつれた売春婦だった

I was a writer, can't write another book

俺は本が書けない作家だった

I was all dried up, dying to get wet

俺は渇き切って溺れそうだった

I was a tycoon, drowning in debt

俺は全てを疑う実業家だった

 

Hey, hey, you got me rocking now

Hey, hey, you got me rocking now

なあ おい お前が俺を踊らせるんだ

Hey, hey, there ain't no stopping me

なあ おい 誰にも止められないのさ

 

Hey, hey, you got me rocking now

Hey, hey, you got me rocking now

Hey, hey, you got me rocking now

なあ おい お前が俺を踊らせるんだ