ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Noel Gallagher's High Flying Birds 『We're Gonna Get There In The End (Demo)』 和訳

 

Remember the dream that you’re keeping alive

生かし続けてきた夢を思い出すんだ

Remember your love for the loved outside

外の奴らへの愛を思い出すんだ

 

Don’t fight the feeling

その感覚に抗うなよ

Don’t stop believing in what you know

これまでの自分を信じ続けろよ

‘Cause you can’t let go, my friend

だってもう手放せないだろ

We’re gonna get there in the end

俺たちはいつかたどり着けるさ

 

Tonight! Tonight!

今夜こそ 今夜こそ

Gonna let that dream take flight

夢に戦いを始めさせるんだ

And when the morning comes

そして朝になれば

Will you wake up by my side?

君は俺の隣で目を覚ますんだろう?

Love, real love

愛が 真実の愛が

Is all I’m thinking of

俺の頭を埋め尽くしている

Give it half a chance

少しでも愛に気づけば

The world might find a way

世界はましになるはずさ

 

Don’t be afraid when you’re rolling the dice

ダイスを振るのをためらうなよ

Life is a trip that you don’t take twice

人生はやり戻せない旅なんだ

 

Don’t fight the feeling

その感覚に抗うなよ

Don’t stop believing in what you know

これまでの自分を信じ続けろよ

‘Cause you can’t let go, my friend

だってもう手放せないだろ

We’re gonna get there in the end

俺たちはいつかたどり着けるさ

 

Tonight! Tonight!

今夜こそ 今夜こそ

Gonna let that dream take flight

夢に戦いを始めさせるんだ

And when the morning comes

そして朝になれば

Will you wake up by my side?

君は俺の隣で目を覚ますんだろう?

Love, real love

愛が 真実の愛が

Is all I’m thinking of

俺の頭を埋め尽くしている

Give it half a chance

少しでも愛に気づけば

The world might find a way

世界はましになるはずさ

 

If you think that your faith is enough

もし自分の信念に疲れたなら

The weight that you carry is love

背負っている重さは愛なんだ

We’ve spended too long inside

俺たちは内で長すぎる時を過ごした

Let’s take a walk outside

少し外へ歩き出そう

It’s a sad, sad song that the world keeps singing

世界は悲しい歌ばかり歌っている

Well let love try to sing along

愛に歌声をあげさせよう

 

Don’t fight the feeling

その感覚に抗うなよ

Don’t stop believing in what you know

これまでの自分を信じ続けろよ

‘Cause you can’t let go, my friend

だってもう手放せないだろ

We’re gonna get there in the end

俺たちはいつかたどり着けるさ

 

We’re gonna get there in the end

俺たちはいつかたどり着けるさ

We’re gonna get there in the end

俺たちはいつかたどり着けるさ