ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Michael Kiwanuka 『Cold Little Heart』 和訳

 

Did you ever want it?

君のせいなのか?

Did you want it bad?

君が求めていたのか?

Ohhh, my

なんてことだ

It tears me apart

僕は引き裂かれていく

Did you ever fight it?

君はこうしたかったのか?

All of the pain

全ての痛みが

So much pride

大きすぎるプライドが

Running through my veins

僕の血管を流れていく

 

Bleeding, I'm bleeding

血が 血が流れていく

My cold little heart

この冷たく小さな心から

Oh I, I can't stand myself

自分が耐えられないんだ

 

And I know

分かっているんだ

In my heart, in this cold heart

僕の心 この冷たい心で

I can live or I can die

生きるべきか死ぬべきか

I believe if I just try

自分で決められるのに

You believe in you and I

君は自分を信じて 僕は

In you and I

In you and I

In you and I

君と僕を信じている

 

Did you ever notice

君は気づいていたのか?

I've been ashamed?

僕が抱えてきた恥に

All my life

こんな人生は

I've been playing games

まるでゲームみたいだ

We can try to hide it

僕らは取り繕ったのに

It's all the same

何も変わらない

I've been losing you

君が離れていく

One day at a time

一日を過ごすたびに

 

Bleeding, I'm bleeding

血が 血が流れていく

My cold little heart

この冷たい小さな心から

Oh I, I can't stand myself

自分が耐えられないんだ

 

And I know

分かっているんだ

In my heart, in this cold heart

僕の心 この冷たい心で

I can live or I can die

生きるべきか死ぬべきか

I believe if I just try

自分で決められるのに

You believe in you and I

君は自分を信じて 僕は

In you and I

In you and I

In you and I

君と僕を信じている

 

Maybe this time I can be strong

今度こそ強くなれるかもしれない

But since I know who I am

でも僕は自分を知りすぎていて

I'm probably wrong

僕はたぶん間違っていて

Maybe this time I can go far

今度こそどこかへ行けるかもしれない

But thinking about where I've been

でも自分の過去を振り返ると

Ain't helping me start

何も始められない