ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Duffy 『Distant Dreamer』 和訳

 

Although you think I cope

あたしは何だって耐えられるけれど

My head is filled with hope

いつも希望を抱いていて

Of some place other than here

ここから自由になろうとしている

 

Although you think I smile

あたしは笑っているけれど

Inside and all the while

心の中ではいつだって

I'm wondering about my destiny

歩むべき運命を考えている

 

I'm thinking about all the things

あたしはどんなときだって

I'd like to do in my life

やるべきことを追いかける

I'm a dreamer, a distant dreamer

あたしには夢がある 遠い夢が

Dreaming far away from today

ここからは遠い夢がある

 

Even when you see me frown

打ちのめされたように見えるとしても

My heart won't let me down

あたしの心は屈服していない

Because I know there's better things to come, whoa yeah

きっとこれはうまくいく道だって分かっているから

And when life gets tough

この先もっと辛くなって

And I feel I've had enough

挫けそうになったとしても

I hold on to a distant star

それでもあたしは星を見る

 

I'm thinking about all the things

あたしはどんなときだって

I'd like to do in my life

やるべきことを追いかける

I'm a dreamer, a distant dreamer

あたしには夢がある 遠い夢が

Dreaming far away from today

ここからは遠い夢がある