ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Oasis 『She's Electric』 和訳

 

She's electric

彼女は刺激的さ

She's in a family full of eccentrics

変わり者の家族に囲まれて

She's done things I never expected

予想もしなかったことをしてくるんだ

And I need more time

俺も追いつきたいよ

 

She's got a sister

彼女には姉がいて

And God only knows how I've missed her

俺が彼女を求めていることは神様しか知らないさ

And on the palm of her hand is a blister

彼女の手のひらにはまめができている

And I need more time

俺も追いつきたいよ

 

And I want you to know

分かってほしいんだ

I've got my mind made up now

もう覚悟を決めたけれど

But I need more time

俺は追いつきたいんだ

And I want you to say

君に言ってほしいんだ

"Do you know what I'm saying?"

「私の言ってることが分かる?」って

But I need more

まだ足りないのさ

 

'Cause I'll be you and you'll be me

だって俺は君に 君は俺になって

There's lots and lots for us to see

これから2人でたくさんのことを見て

There's lots and lots for us to do

たくさんのことをやるんだから

She is electric, can I be electric too?

彼女は刺激的さ

俺もそうなれるかな?

 

She's got a brother

彼女には兄がいて

We don't get on with one another

俺達は互いに折りが合わない

But I quite fancy her mother

でも彼女の母親は物静かで気まぐれで

And I think that she likes me

俺を気に入っているみたい

 

She's got a cousin

彼女には従姉妹がいて

In fact she's got 'bout a dozen

実は彼女のそばには何人もいて

She's got one in the oven

妊娠もしているんだけれど *1

But it's nothing to do with me

俺には関係ないことさ

 

And I want you to know

分かってほしいんだ

I've got my mind made up now

もう覚悟を決めたけれど

But I need more time

俺は追いつきたいんだ

And I want you to say

君に言ってほしいんだ

"Do you know what I'm saying?"

「私の言ってることが分かる?」って

But I need more

まだ足りないのさ

 

'Cause I'll be you and you'll be me

だって俺は君に 君は俺になって

There's lots and lots for us to see

これから2人でたくさんのことを見て

There's lots and lots for us to do

たくさんのことをやるんだから

She is electric, can I be electric too?

彼女は刺激的さ

俺もそうなれるかな?

 

〜〜〜

*1:"one in the oven":「妊娠している」という意味の慣用句。