ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

The Rolling Stones 『Living In A Ghost Town』 和訳

 

I'm a ghost

俺は幽霊

Living in a ghost town

ゴーストタウンに住んでいる

I'm a ghost

俺は幽霊

Living in a ghost town

ゴーストタウンに住んでいる

 

You can look for me

君が会おうとしても

But I can't be found

俺は見つからない

You can search for me

君が探そうとしても

I had to go underground

俺は地下へ潜ったんだ

Life was so beautiful

人生は美しかった

Then we all got locked down

俺達が閉じ込められる前は

Feel a like ghost

幽霊のような気分さ

Living in a ghost town

ゴーストタウンに住んでいる

 

Once this place was humming

かつてはここも賑やかだった

And the air was full of drumming

空気は鼓動に満ちていた

The sound of cymbals crashing

割れるようなシンバルの音

Glasses were all smashing

全てのグラスは砕け散って

Trumpets were all screaming

全てのトランペットが叫んでいた

Saxophones were blaring

サックスが響き渡っていた

Nobody was caring if it's day or night

昼か夜かなんて誰も気にしちゃいなかった

 

I'm a ghost

俺は幽霊

Living in a ghost town

ゴーストタウンに住んでいる

I'm going nowhere

どこへも出かけずに

Shut up all alone

一人で黙っている

 

So much time to lose

多くの時間が失われた

Just staring at my phone

電話を眺めるためだけに

 

Every night I am dreaming

俺は毎晩夢を見る

That you'll come and creep in my bed

君がやって来てベッドに潜り込む夢を

Please let this be over

こんなのはもう止めにしてくれ

Not stuck in a world without end, my friend

終わりのない世界に留まるなんて

 

Preachers were all preaching

全ての牧師が説教する *1

Charities beseeching

慈善家は要求する

Politicians dealing

政治家は取引する

Thieves were happy stealing

盗賊は喜んで盗み取る

Widows were all weeping

全ての寡婦はすすり泣く

There's no beds for us to sleep in

俺達がくつろげるベッドは一つも無い

Always had the feeling

いつだって予感がするんだ

It will all come tumbling down

全てがきっと荒れ果てるだろうと

 

I'm a ghost

俺は幽霊

Living in a ghost town

ゴーストタウンに住んでいる

You can look for me

君が会おうとしても

But I can't be found

俺は見つからない

 

We're all living in a ghost town

俺達はみなゴーストタウンに住んでいる

Living in a ghost town

ゴーストタウンに住んでいる

We were so beautiful

俺達は美しかった

I was your man about town

俺は君に街を教えた *2

Living in this ghost town

今ではゴーストタウンに住んでいる

Ain't having any fun

何の楽しみもなく

If I want a party

パーティーを開いても

It's a party of one

参加者は一人だけ 

 

 

Living In A Ghost Town  [Orange Vinyl] [Analog]

Living In A Ghost Town [Orange Vinyl] [Analog]

 

*1:ミュージックビデオの音源にはこの部分の歌詞はありません。

*2:"man about town":「遊び人、粋な人」。