ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Van Morrison 『Moondance』和訳

 

Well, it’s a marvelous night for a moondance

月夜の踊りにうってつけの夜だ

With the stars up above in your eyes

星々が君の瞳の中で輝いて

A fantabulous  night to make romance

始まったばかりのロマンスを

’Neath the cover of October skies

10月の夜空が覆い隠してくれる

And all the leaves on the trees are falling

木々から落ちていく枯れ葉は

To the sound of the breezes that blow

そよ風に乗って音を奏でる

And I’m trying to please to the calling

僕は君の心に呼びかけて

Of your heart-strings that play soft and low

心の弦をそっと震わせようとしてるのさ

 

You know the night’s magic seems to whisper and hush

君も聴こえるだろう

夜の魔法の静かなささやき声が

You know the soft moonlight seems to shine in your blush

君も感じるだろう

頬を赤く染める柔らかい月光を

 

Can I just have one more moondance with you, my love

僕ともう一度月夜の踊りを踊ってくれないか?

Can I just make some more romance with you, my love

僕ともう少しロマンスを楽しんでくれないか?

 

Well, I want to make love to you tonight

今夜の君に愛を贈りたいんだ

I can’t wait ’til the morning has come

夜明けなんて待っていられない

And I know now the time is just right

今この時を逃す手はないさ

And straight into my arms you will run

この腕の中に駆け込んでくれよ

And when you come my heart will be waiting

僕の心に近づいてくれたら

To make sure that you’re never alone

君の寂しさは消え去るはずさ

There and then all my dreams will come true, dear

もう少しで僕の夢が全て叶うんだ

There and then I will make you my own

もう少しで君に寄り添えるんだ

 

And every time I touch you, you just tremble inside

僕が君に触れるたびに

君の心は揺れていく

Then I know how much you want me that you can’t hide

君が隠せないほどに

僕を求める気持ちが伝わるんだ

 

Can I just have one more moondance with you, my love

僕ともう一度月夜の踊りを踊ってくれないか?

Can I just make some more romance with you, my love

僕ともう少しロマンスを楽しんでくれないか?

 

Well, it’s a marvelous night for a moondance [etc.]

 

You know the night’s magic seems to whisper and hush [etc.]

 

Can I just have one more moondance with you, my love [etc.]

 

One more moondance with you

もう一度君と月夜の踊りを

In the moonlight

月光の下で

On a magic night

この魔法の夜に

La, la, la, la in the moonlight

月光の下で

On a magic night

この魔法の夜に

Can’t I just have one more moondance with you, my love

僕ともう一度月夜の踊りを踊ってくれないか?