ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Travis 『Mother』 和訳

 

Mother take that ride

母が乗り込んきて

You got in my mind

僕の心に居座った

Tell 'em what you found

あなたが見てきたものを

Write it down

書き記してくれないか

 

What you have is enough

全てを手にしているのに

What you want with so much stuff

それ以上何を欲しがるんだ

What you need is a hug

必要なものはただ一つ

From a passenger you love

愛する同乗者の抱擁だけさ

One you love

One you love

One you love

One you love

愛する人

 

Write a book

本を書き

Change your name

名前を変え

Run a thousand miles away

遥か彼方へ駆け抜ける

Bite the hook

罠にかかり

Change your game

方法を変える

In the end it's all the same

結局は何も変わらない

Happy ever after

確かな幸せは

Dancing with disaster

絶望と踊れば感じられる

Hold me close and listen to the song

僕を抱いて歌を聴いてくれ

 

Why did we wait so long?

僕らは何を待っていたんだろう?

Oh, why did we wait so long?

僕らは何を待っていたんだろう?

 

Once upon a cold and starless night

かつては凍えるような暗い夜に

Saw a vision or a trick of light

幻や錯覚を見続けた

We know there's nothing wrong

でも間違ってなかったんだ

Days are short,nights are long

昼は短く夜は長い

Answer me this question then I'm gone

別れる前にこの問いに答えてくれないか

 

Oh, why did we wait so long?

僕らは何を待っていたんだろう?

Oh, why did we wait so long?

僕らは何を待っていたんだろう?

 

 

Where You Stand [12 inch Analog]

Where You Stand [12 inch Analog]

  • アーティスト:Travis
  • 発売日: 2013/08/20
  • メディア: LP Record