ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

John Mayer 『Waitng On The World To Change』 和訳

 

Me and all my friends

僕と友達はみんな

We're all misunderstood

すっかり誤解されている

They say we stand for nothing and

僕らは何の意志も持たず

There's no way we ever could

何も成し遂げないと言われている

Now we see everything that's going wrong

今では全てが間違った道を進み

With the world and those who lead it

誰かがその先頭で導いている

We just feel like we don't have the means

できるとは思えないんだ *1

To rise above and beat it

乗り越えて打倒するなんて

 

So we keep waiting

だから僕らは待ち続ける

Waiting on the world to change

世界の変化を待っている

We keep waiting

僕らは待ち続ける

Waiting on the world to change

世界の変化を待っている

 

It's hard to beat the system

仕組みを覆すのは難しい

When we're standing at a distance

僕らはまだ散らばっているから

So we keep waiting

だから僕らは待ち続ける

Waiting on the world to change

世界の変化を待っている

 

Now if we had the power

もし僕らに力があれば

To bring our neighbors home from war

戦争から隣人を連れ戻せるのに

They would have never missed a Christmas

彼らにはクリスマスすらない

No more ribbons on their door

扉にはリボンの飾りもない

And when you trust your television

もしテレビを信じているなら

What you get is what you got

君の認識はずっと変わらない

Cause when they own the information,oh

奴らが独占した情報は

They can bend it all they want

好きに捻じ曲げて伝えられる

 

That's why we're waiting

だから僕らは待っている

Waiting on the world to change

世界の変化を待っている

We keep on waiting

僕らは待ち続ける

Waiting on the world to change

世界の変化を待っている

 

It's not that we don't care

無関心ではないんだ

We just know that the fight ain't fair

不公平な闘いだと知っているだけさ

So we keep on waiting

だから僕らは待ち続ける

Waiting on the world to change

世界の変化を待っている

 

And we're still waiting

僕らはずっと待っている

Waiting on the world to change

世界の変化を待っている

We keep on waiting

僕らは待ち続ける

Waiting on the world to change

世界の変化を待っている

 

One day our generation

いつの日か僕らの世代が

Is gonna rule the population

多数派になる時が来るはずさ

So we keep on waiting

だから僕らは待ち続ける

Waiting on the world to change

世界の変化を待っている

 

 

コンティニュアム [Clean]

コンティニュアム [Clean]

  • 発売日: 2012/05/18
  • メディア: MP3 ダウンロード
 

*1:"have the means to〜":「〜をする手段がある」。