ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

The Strokes 『Bad Decisions』 和訳

 

Dropped down the lights, I'm sitting with you

明かりを消して 君と座っている

Moscow, 1972

モスクワでの1972年

Always singin' in my sleep

いつだって眠りながら歌い

I will leave it in my dreams

夢の中に歌を残していく

 

Oh, makin' bad decisions

Oh, makin' bad decisions

馬鹿な決断を下している

Making bad decisions for you

君のせいで馬鹿な決断を下している

 

Pick up your gun

銃を取ってくれ

Put up those gloves

手袋をはめてくれ

Save us from harm

僕らを災いから救ってくれ

Safe or alone

安心か孤独をくれ

 

Oh baby, I hang on everything you say

ああ僕は 君の話にすがっている

I wanna write down every word

全ての言葉を書き留めたいよ

But do me a favor when you come through

だけど近くを通る時は知らせてくれ

When I look around, don't wanna see you

辺りを見渡して君に気付きたくないんだ

I don't take advice from fools

愚か者の助言は信じないから

Never listenin' to you

君とは話したくないよ

 

Oh, makin' bad decisions

Oh, makin' bad decisions

馬鹿な決断を下している

Making bad decisions with you

君と共に馬鹿な決断を下している

 

Pick up your gun [etc.]

 

You, you didn't listen to me

君は 僕の話を聞かなかった

But I, I didn't listen to you

だけど僕も 君の話を聞かなかった

 

I waited so long listening for

ずっと聞きたかったんだ

Something to work

役に立つ何かを

 

I'm makin' bad decisions

馬鹿な決断を下している

Really, really bad decisions

本当に馬鹿な決断を

I'm makin' bad decisions on you, on you

君に関する馬鹿な決断を下している

 

I'm not gonna give a lot of credit

それほど信用するつもりはないし

I don't know to use how

信用のさせ方も分からない

'Cause I can't, I can't

だって僕は 僕は

I can't, can't make anymore

もはや信用されていないから

 

 

The New Abnormal

The New Abnormal

  • 発売日: 2020/04/10
  • メディア: MP3 ダウンロード