ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

The Who 『We're Not Gonna Take It』 和訳

 

[Tommy:]

 

Welcome to the Camp,
I guess you all know why we're here.
キャンプへようこそ、
皆さんがここへ来た理由は分かっています。
My name is Tommy
And I became aware this year
わたしの名前はトミー。
ついこの前、わたしは目覚めたのです。
 
If you want to follow me,
You've got to play pinball.
もしわたしに続きたいのならば
ピンボールをプレイする必要があります。
And put in your earplugs
Put on your eyeshades
それも、耳栓を付けて
目隠しをしたままで。
You know where to put the cork
どこにコルクを付けるかは分かりますね。
 
Hey you getting drunk, so sorry!
I've got you sussed.
酒を飲んでいるそこのあなた、出て行ってください!
あなたの本性を見抜きました。
Hey you smoking Mother Nature!
This is a bust!
マリファナを吸っているそこのあなた!
それは堕落をもたらします!
Hey hung up old Mr. Normal,
Don't try to gain my trust!
そこの落ち着きのない浅薄なお爺さん、
わたしに媚びようとしないでください!
'Cause you ain't gonna follow me any of those ways
Although you think you must
あなた方はそういった方法しか知らないのでしょうが、
そんなやり方ではわたしに続けませんよ。
 
[Guests:]
 
We're not gonna take it
We're not gonna take it
We're not gonna take it
We're not gonna take it
そんなの受け入れられないよ
 
We're not gonna take it
そんなの受け入れられないよ
Never did and never will
今までも そしてこれからも
We're not gonna take it
そんなの受け入れられないよ
 
Gonna break it, gonna shake it,
そんなのはぶっ壊して かき乱して
Let's forget it better still
忘れ去った方がまだましだ
 
[Tommy:]
 
Now you can't hear me,
Your ears are truly sealed.
わたしの声は聞こえないでしょう。
あなた方の耳は完全に塞がれています。
You can't speak either,
Your mouth is filled.
話すこともできません。
口が覆われていますから。
You can't see nothing,
And pinball completes the scene.
何かを見ることもできません。
さて、ピンボールの用意ができました。
Here comes Uncle Ernie to guide you to
Your very own machine.
アーニー叔父さんがあなた方を
ピンボール台の前まで案内します。
 
[Guests:]
 
We're not gonna take it
We're not gonna take it
We're not gonna take it
We're not gonna take it
そんなの受け入れられないよ
 
We're not gonna take it
そんなの受け入れられないよ
Never did and never will
今までも そしてこれからも
Don't want no religion
宗教なんて求めてないんだ
And as far as we can tell
自分が理解できる範囲なら
 
We ain't gonna take you
そんなの受け入れられないよ
Never did and never will
今までも そしてこれからも
We're not gonna take you
そんなの受け入れられないよ
 
We forsake you
お前を見捨てて
Gonna rape you
何もかもを奪って
Let's forget you better still.
それから忘れ去った方がまだましだ
 
 
**********
 
 
[Tommy:]
 
See me, feel me
僕を見て 僕を感じて
Touch me, heal me.
僕に触れて 僕を癒して
 
See me, feel me
僕を見て 僕を感じて
Touch me, heal me.
僕に触れて 僕を癒して
 
 
Listening to you I get the music
あなたの存在が 私に音楽を聴こえさせ
Gazing at you I get the heat.
あなたの姿が 私に熱を感じさせる
Following you I climb the mountain
あなたを追うことで 私は山を登り
I get excitement at your feet.
あなたの歩みが 私の心を躍らせる
 
Right behind you I see the millions
あなたの背後に 私は無数の人々を見る
On you I see the glory.
あなたの頭上に 私は眩い光を見る
From you I get the opinions
あなたから 私は思想を見出し
From you I get the story.
あなたから 私は物語を紡ぎ出す
 
      ・
      ・
      ・
      ・
      ・
      ・   
 
 
トミー HDリマスター版 (字幕版)

トミー HDリマスター版 (字幕版)

  • 発売日: 2019/11/06
  • メディア: Prime Video