ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Oasis 『Rockin' Chair』 和訳

 

I'm older than I'd wish to be

こんなに年老いるはずじゃなかったんだ

This town holds no more for me

この街はもはや俺を抱きしめてくれない

All my life I try to find another way

俺の人生はいつも 別の道を探してばかりいる

I don't care for your attitude

お前がどう思おうと構わないさ

You bring me down I think you're rude

お前は俺を堕落させた くだらない奴だ

All my life I try to make a better day

俺の人生はいつも 昨日を越えようとしてばかりいる

 

It's hard enough being alone

もう孤独には耐えられないんだ

Sitting here by the phone

こうやって電話のそばに座って

Waiting for my memories

思い出がやって来て

To come and play

遊んでくれるのを待っている

 

It's hard enough sitting there

もうあんな場所には耐えられないんだ

Rockin' in your rockin' chair

お前のロッキングチェアの中で揺れている

It's all too much for me to take

俺には受け止められないんだ

When you're not there        

お前がそこにいないなんて

 

It's hard enough being alone [etc.]

 

It's hard enough sitting there [etc.]

 

I'm older than I wish to be [etc.]