ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

The Zombies 『I Want Her She Wants Me』 和訳

 

I close my eyes and soon I'm feeling sleepy

目を閉じると すぐに眠くなる

I sleep so easy

安らかに眠り

There's nothing on my mind

悩み事は一つもなく

And life seems kind now

人生の優しさを感じている

I want her she wants me

僕は彼女を 彼女は僕を求めている

 

I walk downtown and as I look around me

辺りを見ながら 街中を散歩する

All around me

僕の周りでは

The people smile at me

人々が僕に笑いかける

It's plain to see that

はっきりとそう見える

I want her she wants me

僕は彼女を 彼女は僕を求めている

 

She told me to be careful if I loved her, ooh

彼女は言ったんだ

私を愛するなら気を付けてと

'Cause she had given her heart once before

彼女は昔 心を手放したことがあったから

 

And now she knows she doesn't have to worry

今では彼女の心配はいらなくなった

I would not make her sorry

僕は彼女を気楽にさせるから

There's nothing on my mind

悩み事は一つもなく

And life seems kind now

人生の優しさを感じている

I want her she wants me

僕は彼女を 彼女は僕を求めている

 

She told me to be careful if I loved her [etc.]

 

And now she knows she doesn't have to worry [etc.]

 

I want her she wants me

I want her she wants me

I want her she wants me

僕は彼女を 彼女は僕を求めている

  

 

Best of Wayne Fontana & The Mindbenders

Best of Wayne Fontana & The Mindbenders

  • アーティスト:Fontana, Wayne
  • 発売日: 2009/03/24
  • メディア: CD
 

 

この曲の初出はThe Mindbenders による1967年発表のアルバム『With Woman In Mind』です。が、元々はゾンビーズのメンバー、ロッド・アージェントによる作詞作曲であり、The Mindbenders に提供した楽曲のようです。そのため、ゾンビーズのバージョンはいわゆるセルフカバーと思われます。

〈参考〉

The Mindbenders - Wikipedia