ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Robert Johnson 『Love In Vain』 和訳

 

And I followed her to the station

彼女を追って駅に行ったんだ

With a suitcase in my hand

スーツケースをぶら下げて

And I followed her to the station

彼女を追って駅に行ったんだ

With a suitcase in my hand

スーツケースをぶら下げて

Well, it's hard to tell, it's hard to tell

こんなこと言いたくない 言いたくないよ

When all your love is in vain

君の愛は全て軽かった *1

All my love is in vain

俺の愛は全て無駄だった

 

When the train rolled up to the station

ついに汽車が駅へやって来た *2

I looked her in the eye

俺は彼女の目を見つめる

When the train rolled up to the station

ついに汽車が駅へやって来た

And I looked her in the eye

俺は彼女の目を見つめる

Well, I was lonesome, I felt so lonesome

俺は孤独だった 心が孤独で満たされた

And I could not help but cry

俺は涙を止められなかった

All my love is in vain

俺の愛は全て無駄だった

 

When the train, it left the station

汽車が駅に残したものは

With two lights on behind

2つの灯りだけだった

When the train, it left the station

汽車が駅に残したものは

With two lights on behind

2つの灯りだけだった

Well, the blue light was my blues

青い灯りは俺のブルースで

And the red light was my mind

赤い灯りは俺の心だった

All my love is in vain

俺の愛は全て無駄だった

 

 

Complete Collection [12 inch Analog]

Complete Collection [12 inch Analog]

  • アーティスト:Johnson, Robert
  • 発売日: 2011/05/27
  • メディア: LP Record
 

*1:"in vain":「軽々しく、無駄に、いたずらに」。

*2:"roll up":「(歓迎されないのに)やって来る、騒がしくやって来る」。