ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Oasis 『Rock 'n' Roll Star』 和訳

 

I live my life in the city

俺はこの街で生きていて

There's no easy way out

楽な出口なんてどこにもない

The day's moving just too fast for me

一日の終わりが俺には早すぎる

I need some time in the sunshine

日の光を浴びていたいんだ

I've gotta slow it right down

明日を少し遠ざけるために

The day's moving just too fast for me

一日の終わりが俺には早すぎる

 

I live my life for the stars that shine

俺は輝く星のために生きていて

People say it's just a waste of time

誰もが言うんだ そんなの時間の無駄だって

When they said I should feed my head

奴らは頭を成長させろと言うけれど

That to me was just a day in bed

そんなのベッドから出ない一日と同じだ

I'll take my car and drive real far

俺は車に乗って遥か彼方へ走り出す

You're not concerned about the way we are

お前は俺達の行く先を気にもしない

 

In my mind my dreams are real

心の中では俺の夢は現実さ

Now you're concerned about the way I feel

お前もこの感覚が気になってきたんだろ

Tonight, I'm a rock 'n' roll star

今夜の俺はロックンロール・スターだ

 

I live my life in the city [etc.]

 

You're not down with who I am

お前は俺を認めてないけれど

Look at you now, you're all in my hands tonight

見ろよ 今夜はお前の全てが俺の手の上だ

 

It's just rock 'n' roll

It's just rock 'n' roll

It's just rock 'n' roll

It's just rock 'n' roll

これがロックンロールさ

 

  

オアシス:スーパーソニック(字幕版)

オアシス:スーパーソニック(字幕版)

  • 発売日: 2017/03/22
  • メディア: Prime Video