ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Oasis 『Some Might Say』 和訳

 

Some might say that sunshine follows thunder

誰かが言うだろう

日の光は雷雨の後に差すんだと

Go and tell it to the man who cannot shine

輝けないあいつにもそう言ってやれよ

Some might say that we should never ponder

誰かが言うだろう

考え過ぎてはいけないんだと

On our thoughts today 'cause they will sway over time

俺達をゆっくり変えるために言ってるんだ

 

Some might say we will find a brighter day

Some might say we will find a brighter day

誰かが言うだろう

もっと明るい日がいつか来るんだと

 

'Cause I've been standing at the station

In need of education in the rain

だって俺は駅で待ち続けて

雨の中で何かを学ぼうとしてたんだ

You made no preparation for my reputation once again

お前は気にしたことがないんだろ

俺が今ではどう感じてるかなんて

The sink is full of fishes

She's got dirty dishes on the brain

流し台は魚でいっぱいで

彼女の頭は洗う皿のことでいっぱいで

It was overflowing gently but it's all elementary my friend

だんだん溢れていくけど

こんなの始まりにすぎないさ

 

Some might say they don't believe in heaven

誰かが言うだろう

天国なんて信じてないと

Go and tell it to the man who lives in hell

地獄にいるあいつにもそう言ってやれよ

Some might say you get what you've been given

誰かが言うだろう

与えられたものしか手に入らないんだと

If you don't get yours I won't get mine as well

もしお前がそうするなら俺もそうするさ

 

Some might say we will find a brighter day

Some might say we will find a brighter day

誰かが言うだろう

もっと明るい日がいつか来るんだと

 

'Cause I've been standing at the station

In need of education in the rain

だって俺は駅で待ち続けて

雨の中で何かを学ぼうとしてたから

You made no preparation for my reputation once again

お前は気にしたことがないんだろ

俺が今ではどう感じてるかなんて

The sink is full of fishes

She's got dirty dishes on the brain

流し台は魚でいっぱいで

彼女の頭は洗う皿のことでいっぱいで

And my dog's been itching

Itching in the kitchen once again

俺の犬はキッキンで

また何かをねだってるのさ

 

Some might say

Some might say

You know what some might say

誰かが言うだろう

お前は知ってるんだろ 何を言われるのか