ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Travis 『Writing To Reach You』 和訳

 

Every day I wake up and it's Sunday

目が覚めるといつも日曜日で

Whatever is in my eye won't go away

目に映ったものは消えてない

The radio is playing all the usual

ラジオは変な曲を流してる

And what's a wonderwall anyway

ところでワンダーウォールって何なんだ?

 

Because my inside is outside

だって僕の内側は外側で

My right side is on the left side

僕の右側はまるで左側なんだ

Because I'm writing to reach you

君に届くように書いてるんだ

But I might never reach you

きっと届かないだろうけど

Only want to teach you about you

教えたいのは君に関することで

But that's not you

君のことではないんだ

 

It's good to know that you are home for Christmas

君にクリスマスに帰る家があって良かったよ

It's good to know that you are doing well

君が元気みたいで良かったよ

It's good to know that you all know I'm hurting

僕の傷に気付いてくれて良かったよ

It's good to know I'm feeling not so well

僕の気持ちが変だと気付けて良かったよ

 

Because my inside is outside

だって僕の外側は内側で

My right side is on the left side

僕の右側はまるで左側なんだ

Because I'm writing to reach you

君に届くように書いてるんだ

But I might never reach you

きっと届かないだろうけど

Only want to teach you about you

教えたいのは君に関することで

But that's not you

君のことではないんだ

Do you know it's true

それは真実なんだ

And that won't do

どうせ意味はないけど

 

Maybe then tomorrow will be Monday

きっと明日になれば月曜日で

And whatever's in my eye should go away

目に映ったものは消えるんだろう

Still the radio keeps playing all the usual

でもラジオは変な曲を流し続ける

And what's a wonderwall anyway

ところでワンダーウォールって何なんだ?

 

Because my inside is outside

だって僕の外側は内側で

My right side is on the left side

僕の右側はまるで左側なんだ

Because I'm writing to reach you

君に届くように書いてるんだ

But I might never reach you

きっと届かないだろうけど

Only want to teach you about you

教えたいのは君に関することで

But that's not you

君のことではないんだ

Do you know it's true

それは真実なんだ

And that won't do

どうせ意味はないけど

You know it's you

知ってるだろうけど

I'm talking to

君に語りかけてるんだ

  

 

Wonderwall

Wonderwall

  • 発売日: 2010/06/14
  • メディア: MP3 ダウンロード