ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Travis 『Nina's Song』 和訳

 

How come all of the best dads are gone?

良い父親はどこへ消えてしまうんだろう

The only ones left are all dumb

残るのは無口な父親だけ

Hope I'm wrong again, wrong again, wrong

僕が間違ってるといいんだけど

There's our mum

僕らの母親は

The last time we checked she was young

歳を取ると見向きもされなくなって

But all she's got left has gone numb

残されるのは冷い感情だけ

And she's gone again, gone again, gone

また彼女が消えていく

 

There's nothing wrong with a song sung into battle, oh

純粋な歌が闘いに捧げられる

We need you now, don't leave us now

僕らは君のそばにいたいんだ

What a palaver, oh

なんて空虚なんだ

What a, don't leave me

僕から離れないでくれよ

 

Holding the candle too long

ずっと持ち続けてきたロウソクが

Burning my fingers and thumbs

僕の指を焦がしていく

Holding a candle too long

ロウソクをずっと持ち続けて

How can losing one leave you half as strong?

強くなりきれてない君を

なぜ手放してしまうんだろう

 

How dare anyone sit in your chair?

誰が君の椅子に座るんだろう

Somebody needs to be there

誰かがそこにいないといけないのに

How we gonna get, gonna get there?

どうしたらそこにたどり着けるんだろう

But where is our guy?

頼れる人はどこにいるんだろう

Don't care if he's lonely or shy

独りでも恥ずかしくてもいいんだ

Just two legs, a shirt and a time

自分の足とシャツと少しの時間だけで

We'd get by, by, by

僕らは乗り越えられるから

 

And now you're gone, we don't belong

君が消えてしまったままで

Where do we follow?

僕らはどこへ進むんだろう

How can you say another day

いつかやるなんてなぜ言えるんだ

When there's no tomorrow?

明日を見失っているときに

Tomorrow, don't leave me

僕から離れないでくれよ

 

Holding the candle too long [etc.]

 

There's nothing wrong with a song sung into battle [etc.]

 

Holding the candle too long

ずっと持ち続けてきたロウソクが

Burning my fingers and thumbs

僕の指を焦がしていく

Holding a candle too long

ロウソクをずっと持ち続けて

How can losing one leave you half as strong?

強くなりきれてない君を

なぜ手放してしまうんだろう