ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Bob Dylan 『I Shall Be Released』 和訳

 

They say ev'rything can be replaced

人々は 代えられないものは無いと言う

Yet ev'ry distance is not near

全ては遠く離れているのに

So I remember ev'ry face

だから俺は忘れない

Of ev'ry man who put me here

共に歩んだ 全ての人の顔を

I see my light come shining

俺の光が輝き始め

From the west unto the east

西の方から 東を照らす

Any day now, any day now

きっとすぐに きっとすぐに

I shall be released

俺は解放されるだろう

 

They say ev'ry man needs protection

人々は 全ての人に身を守れと言う

They say ev'ry man must fall

人々は 全ての人が挫けるのだと言う

Yet I swear I see my reflection

だけど間違いなく 俺には見えている

Some place so high above this wall

この壁の 遥か上からの煌めきが 

I see my light come shining

俺の光が輝き始め

From the west unto the east

西の方から 東を照らす

Any day now, any day now

きっとすぐに きっとすぐに

I shall be released

俺は解放されるだろう

 

Standing next to me in this lonely crowd

孤独な人混みの中で 俺の隣に立つ男は

Is a man who swears he's not to blame

人を責めたことがないと言う

All day long I hear him shout so loud

一日中 彼の激しい叫びが聞こえる

Crying out that he was framed

自分は無罪だと訴える声が

I see my light come shining

俺の光が輝き始め

From the west unto the east

西の方から 東を照らす

Any day now, any day now

きっとすぐに きっとすぐに

I shall be released

俺は解放されるだろう

 

 

The Last Waltz (Deluxe Version)

The Last Waltz (Deluxe Version)

  • 発売日: 2013/09/24
  • メディア: MP3 ダウンロード