ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

The Who 『The Song Is Over』 和訳

 

The song is over

あの歌は終わりだ

It's all behind me

既に過去のものになった

I should have known it

俺は知っておくべきだった

She tried to find me

彼女は俺を見つけようとしたのに

 

Our love is over

俺達の愛は終わりだ

They're all ahead now

彼らは既に未来へ行った

I've got to learn it

俺は学ぶべきだった

I've got to sing out

俺は歌い上げるべきだった

 

I'll sing my song to the wide open spaces

目の前に広がる空間に歌を歌い

I'll sing my heart out to the infinite sea

無限の海に心を歌おう

I'll sing my visions to the sky high mountains

空高くそびえる山々に夢を歌い

I'll sing my song to the free, to the free

自由に向けて歌を歌おう 自由に向けて

 

I'll sing my song to the wide open spaces [etc.]

 

When I walked in through the door

扉を開けて歩み入った時は

Thought it was me I was looking for

俺が探しているものは自分自身だと思っていた

She was the first song I ever sang

彼女こそ俺が歌った初めての歌なのに

But it stopped as soon as it began

歌い始めてすぐに止まってしまった

 

Our love is over

俺達の愛は終わりだ

It's all behind me

既に過去のものになった

They're all ahead now

彼らはもう未来に行って

Can't hope to find me

俺を見つけることはない

 

I'll sing my song to the wide open spaces [etc.]

 

The song is over

あの歌は終わりだ

I'm left with only tears

俺が残したものは涙だけ

I must remember

きっと忘れないだろう

Even if it takes a million years

何百万年経ったとしても

 

The song is over

The song is over

あの歌は終わりだ

 

Searchin' for a note, pure and easy

探しているんだ 純粋で単純な音を

Playing so free like a breath rippling by

安らかな呼吸のように自由に奏でられる

 

 

Lifehouse Elements

Lifehouse Elements

  • アーティスト:Townshend, Pete
  • 発売日: 2000/05/23
  • メディア: CD