ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Radiohead 『No Surprises』 和訳

 
A heart that's full up like a landfill 
ごみ処理場のように あふれそうな心
A job that slowly kills you
きみをゆっくりと殺す仕事
Bruises that won't heal
癒えることのないたくさんの傷
 
You look so tired, unhappy
きみはとても疲れて 不幸に見える
Bring down the government
政府なんてもういらない
They don't, they don't speak for us
彼らはぼくらを気にかけてもいない
I'll take a quiet life
穏やかな生活を選ぶよ
A handshake of carbon monoxide
一酸化炭素と交わす握手
 
No alarms and no surprises
No alarms and no surprises
No alarms and no surprises
不安もなく 驚きもなく
Silent, silent
ただ 静かな
 
This is my final fit, my final bellyache with
これがぼくの最後の発作
ぼくが言う最後の不満
 
No alarms and no surprises
No alarms and no surprises
No alarms and no surprises please
どうか 不安もなく 驚きもなく 
 
Such a pretty house, and such a pretty garden
そんなすてきな家を そんなすてきな庭を
 
No alarms and no surprises (let me out of here)
No alarms and no surprises (let me out of here)
No alarms and no surprises please (let me out of here)
不安もなく 驚きもなく
(ぼくをここから出してくれ)

 

 

レボリューション6 (字幕版)

レボリューション6 (字幕版)

  • 発売日: 2013/11/26
  • メディア: Prime Video