ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

The Kinks 『Mr. Songbird』 和訳

 
Won't you sing me a song or two
僕のために歌ってくれないか
Won't take you long to just sing to me please
ほんの1、2曲でいいから
Won't you whistle a tune
さえずりを聴かせてよ

 

I got nothing to gain, I got nothing to lose
欲しいものは無いし 失うものも無いけれど
But if you sing me a song
君が歌ってくれたら
You'll make me happy
僕は幸せになれるんだ

 

Sing Mr. Songbird
Sing Mr. Songbird
Sing Mr. Songbird
歌ってくれ ミスター・ソングバード
You help to keep my troubles away
僕の悩みを遠ざけてくれ

 

Mister, won't you sing me a song
ミスター 一曲歌ってくれよ
Won't you sing a little melody
ささやかなメロディを歌ってくれ
Won't you try to help me along
僕を立ち直らせてくれないか
Won't you sing a little song for me, oh yeah
ささやかな歌を僕のために

 

Sing me a song or two
ほんの1、2曲でいいから
Won't take you long to just sing to me please
僕のために歌ってくれないか
Won't you whistle a tune
さえずりを聴かせてよ

 

Though I ain't got a beanie
ビーニーなんて被らないさ *1
'Cause I've nothing to dream
僕には夢がないんだから
So if you waiting for nothing
もし君に すべきことがないのなら
Do something for me
僕のために何かしてくれよ

 

Sing Mr.Songbird [etc.]

 

Sing Mr. Songbird
Sing Mr. Songbird
Sing Mr. Songbird
歌ってくれ ミスター・ソングバード
You help to keep my troubles away
僕の悩みを遠ざけてくれ
You help to keep my problems away
僕の苦痛を遠ざけてくれ
You help to keep the devil away
悪魔を僕から遠ざけてくれ

*1:"beanie":ビーニー。帽子の一種。1940年代には男子学生や大学新入生用として被られていたそうです。