ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Oasis 『D'Yer Wanna Be A Spaceman』 和訳

 

I haven't seen your face round

Since I was a kid

ガキの頃以来

お前の顔を見かけないな

You're bringing back those memories

Of the thing that we did

俺達があの時何をしてたか

お前は思い出させてくれる

You're hangin round

And climbing trees

Pretending to fly

お前はぶらついて

木に登ったりして

空を飛ぶふりをしてるんだ

D'yer wanna be a spaceman

And live in the sky 

宇宙飛行士になって

空で暮らしたいのかい

 

You got how many bills to pay

And how many kids

お前はたくさんの金や

たくさんのガキを背負ってんだろ

And you forgot about

The things that we did

そして忘れてしまってるのさ

俺達が何をしていたか

The town where we're living

Has made you a man

俺達が住むこの街は

お前を一人前の男に変え

And all of your dreams

Are washed away in the sand 

お前の全ての夢を

砂浜に捨てさせたのさ

 

Well it's alright

It's alright

別にかまわないさ

かまわないさ

Who are you and me to say

What's wrong and what's right

誰が俺とお前に向かって

何が正しいかを語ろうが

Do you still feel like me

We sit down here

今も俺と同じように感じるかい

俺達はここに座って

And we shall see

We can talk

And find common ground

同じものを見て 語って

同じ立場だと気づくんだ

And we can just forget

About feeling down

それから俺達は

暗い気分を忘れるのさ

We can just forget

About life in this town

俺達は忘れるんだ

この街での暮らしのことを

 

It's funny how your dreams

Change as you're growing old

お前が歳を取るにつれて

夢が変わるなんておかしなことだよ

You don't wanna be no spaceman

You just want gold

宇宙飛行士にはなりたくなくて

ただ金が欲しいだけなんて

Dream stealers

Are lying in wait

夢の盗人は

じっと待ち伏せている

But if you wanna be a spaceman

It's still not too late 

でももし宇宙飛行士になりたいのなら

まだ手遅れじゃないぜ

 

Well it's alright

It's alright [etc.]

 

It's funny how your dreams [etc.]

 

Well it's alright

It's alright

別にかまわないさ

かまわないさ

Who are you and me to say

What's wrong and what's right

誰が俺とお前に向かって

何が正しいかを語ろうが

Do you still feel like me

We sit down here

今も俺と同じように感じるかい

俺達はここに座って

And we shall see

We can talk

And find common ground

同じものを見て 語って

同じ立場だと気づくんだ

And we can just forget

About feeling down

それから俺達は

暗い気分を忘れるのさ

We can just forget

About life in this town

俺達は忘れるんだ

この街での暮らしのことを