ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Oasis 『Live Forever』 和訳

 

Maybe I don't really wanna know

たぶん俺は知りたくないんだ

How your garden grows

お前の庭のことなんて

'Cause I just wanna fly

だってただ飛びたいだけだから

Lately did you ever feel the pain

今でもお前は感じているか?

In the morning rain

朝の雨の中で

As it soaks you to the bone

骨まで染みるような痛みを

 

Maybe I just wanna fly

たぶん俺は飛びたいだけで

Want to live I don't wanna die

生きていたい 死にたくはない

Maybe I just wanna breathe

たぶん俺は息をしたいだけで

Maybe I just don't believe

たぶん俺は信じていないだけで

Maybe you're the same as me

たぶんお前は俺と一緒で

We see things they'll never see

俺達には奴らに見えないものが見えている

You and I are gonna live forever

俺とお前は永遠に生きるんだ

 

I said, maybe I don't really wanna know [etc.]

 

Maybe I will never be

たぶん俺はなれないんだろう

All the things that I wanna be

俺がなりたい全てのものに

Now is not the time to cry

今は泣くべき時じゃない

Now's the time to find out why

今は理由を見つけ出す時さ

I think you're the same as me

俺にとってお前は俺と一緒で

We see things they'll never see

俺達には奴らに見えないものが見えている

You and I are gonna live forever

俺とお前は永遠に生きるんだ

 

Maybe I don't really wanna know [etc.]

  

Maybe I just wanna fly

たぶん俺は飛びたいだけで

Want to live I don't wanna die

生きていたい 死にたくはない

Maybe I just wanna breathe

たぶん俺は息をしたいだけで

Maybe I just don't believe

たぶん俺は信じていないだけで

Maybe you're the same as me

たぶんお前は俺と一緒で

We see things they'll never see

俺達には奴らに見えないものが見えている

You and I are gonna live forever

俺とお前は永遠に生きるんだ

 

Gonna live forever

Gonna live forever

永遠に生きるんだ

We're gonna live forever

俺達は永遠に生きるんだ

 

 

Definitely Maybe (Remastered) (Vinyl) [12 inch Analog]

Definitely Maybe (Remastered) (Vinyl) [12 inch Analog]

  • アーティスト:Oasis
  • 発売日: 2014/05/20
  • メディア: LP Record