ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

John Lennon 『(Just Like) Starting Over』 和訳

 

Our life together is so precious together

共に過ごす日々はかけがえのないもので

We have grown - we have grown

僕らは一緒に成長してきた

Although our love is still special

僕らの愛は今でも特別だけれど

Let's take our chance and fly away somewhere alone

この機会に飛んでいかないか

どこかへ 2人きりで

 

It's been so long since we took the time

分かち合う時間が最近は減ってきた

No one's to blame

I know time flies so quickly

誰のせいでもないさ

月日は瞬く間に過ぎていく

But when I see you darling

だけど愛しい君を見ていると

It's like we both are falling in love again

僕らはまた恋に落ちていくようで

It'll be just like starting over - starting over

まるで最初からやり直すみたいだ

 

Everyday we used to make it love

毎日必死に愛し合ったけれど

Why can't we be making love nice and easy

これからは優しく気軽に愛し合おう

It's time to spread our wings and fly

羽を広げて飛び立つ時が来た

Don't let another day go by my love

新しい日々に愛を注ぐために

It'll be just like starting over - starting over

まるで最初からやり直すみたいだ

 

Why don't we take off alone

2人きりで旅立たないか

Take a trip somewhere far, far away

どこか遠いところを目指して

We'll be together all alone again

2人きりで一緒にいよう

Like we used to in the early days

あの頃の僕らみたいに

Well, well, darling

どうだい ダーリン

 

It's been so long since we took the time

分かち合う時間が最近は減ってきた

No one's to blame

I know time flies so quickly

誰のせいでもないさ

月日は瞬く間に過ぎていく

But when I see you darling

だけど愛しい君を見ていると

It's like we both are falling in love again

僕らはまた恋に落ちていくようで

It'll be just like starting over - starting over

まるで最初からやり直すみたいだ

 

Our life together is so precious together

共に過ごす日々はかけがえのないもので

We have grown - we have grown

僕らは一緒に成長してきた

Although our love is still special

僕らの愛は今でも特別だけれど

Let's take our chance and fly away somewhere

この機会に飛んでいかないか どこかへ

Starting over

またやり直そう