ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

The Strokes 『All The Time』 和訳

 
Those that try anything once
かつては何でも試してみたけど
Should we care about the only ones?
僕らだけの何かを大切にするべきなのか?
 
All the time that I need is never quite enough
いつだって 僕は満ち足りていなくて
All the time that I have is all that's necessary
いつだって 僕は必要なものを持っていた
 
You're livin' a lie
You're livin' a lie
君の生き方は嘘で
You're living too fast
君の生き方は速すぎて
You gotta pray for the best
君は最高の何かを願っていて
You never ask why
You never ask why
一度も気にしなかったよな
You're living a lie
どうして嘘の生き方をしてるのかなんて
Baby you're flying too high
きっと高く飛びすぎたのさ
 
No one talks about the war
誰も戦争の話なんてしない
On my block or by the shore
僕が住む場所や 海のそばでは
 
All alone in a room
あの部屋でたった一人でいるんだ
Do you want what I want too?
君も同じものが欲しいのか?
All the time in the world
この世界の全ての時間が
Is all that's necessary
僕に必要なものなんだ
 
You're livin' a lie [etc.]
 
You never ask why
You never ask why
一度も気にしなかったよな
You're livin' a lie
どうして嘘の生き方をしてるのかなんて
Baby you're flying too high
きっと高く飛びすぎたのさ
Don't get on the phone
電話を取るなよ
Don't reach for the door
扉に近づくなよ
You know the answer that you're looking for
探してた答えはもう分かってるだろ
 
You're livin' a lie
You're livin' a lie
君の生き方は嘘で
You're living too fast
君の生き方は速すぎて
You gotta pray for the best
君は最高の何かを願っていて
You never ask why
You never ask why
一度も気にしなかったよな
You're living a lie
どうして嘘の生き方をしてるのかなんて
Baby you're flying too high
きっと高く飛びすぎたのさ
 

 

COMEDOWN MACHINE

COMEDOWN MACHINE

  • アーティスト:STROKES
  • 発売日: 2013/03/15
  • メディア: CD