ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

The Beatles 『While My Guitar Gently Weeps』 和訳

 

I look at you all, see the love there that's sleeping

君達を見ていると 愛が眠っている場所が分かる

While my guitar gently weeps

僕のギターは今も静かに泣いている

I look at the floor and I see it needs sweeping

辺りに目を落とすと 一掃すべきだと分かる *1

Still my guitar gently weeps

僕のギターはまだ静かに泣いている

 

I don't know why nobody told you

How to unfold your love

僕には理解できないよ

どうして誰も

君に愛の広げ方を教えなかったのか

I don't know how someone controlled you

They bought and sold you

僕には理解できないよ

どうやって君が操られたのか

彼らは君を売り買いした

 

I look at the world and I notice it's turning

世界を見ていると 全てが回っていると分かる

While my guitar gently weeps

僕のギターは今も静かに泣いている

With every mistake we must surely be learning

あらゆる過ちから 僕達は学ぶべきなのだろう

Still my guitar gently weeps

僕のギターはまだ静かに泣いている

 

I don't know how you were diverted

You were perverted too

僕には理解できないよ

どうやって君が惑わされたのか

君は堕落を強いられていた

I don't know how you were inverted

No one alerted you

僕には理解できないよ

どうやって君が変えられたのか

君は忠告さえ聞けなかった

 

I look at you all, see the love there that's sleeping

君達を見ていると 愛が眠っている場所が分かる

While my guitar gently weeps

僕のギターは今も静かに泣いている

I look at you all…

君達を見ていると……

Still my guitar gently weeps

僕のギターはまだ静かに泣いている

 

 

Fender エレキギター Player Telecaster® HH, Pau Ferro Fingerboard, 3-Color Sunburst

Fender エレキギター Player Telecaster® HH, Pau Ferro Fingerboard, 3-Color Sunburst

  • 発売日: 2018/06/20
  • メディア: エレクトロニクス
 

*1:"the floor":「床、フロア」という意味に加えて「議員席、議場」という意味もあるため、ダブルミーニングになっていると思われます。