ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

The Who 『Tea And Theatre』 和訳

 
Will you have some tea
少しお茶をしないかい
At the theatre with me?
劇場で俺と共に
We did it all
俺達は全てを成し遂げた
Didn't we?
そうだろう?
 
Jumped every wall
Instinctively
本能のままに
全ての壁を飛び越え
Unravelled codes
Ingeniously
独創的に
慣習を打ち破った
 
Wired all the roads
全ての道は繋がった
So seamlessly
少しも途切れることなく
We made it work
俺達はやり遂げたんだ
But one of us failed
だが 俺達の一人は失敗して
That makes it so sad
それが全てを悲しくする
A great dream derailed
偉大な夢は頓挫した
 
One of us - gone
俺達の一人は死に
One of us - mad
俺達の一人は狂い
One of us - me
俺達の一人は俺で
All of us sad
俺達は皆 悲しんでいる
All of us sad
俺達は皆 悲しんでいる
 
Lean on my shoulder now
さあ 肩に寄り掛けてくれ
This story is done
この物語は終わりだ
It's getting colder now
次第に寒くなってきた
 
A thousand songs
幾千もの歌達は
Still smoulder now
今でも燻っているから
We play them as one
俺達は一つとなって演奏する
We're older now
俺達は既に年老いた
All of us sad
俺達は皆 悲しんでいて
All of us free
俺達は皆 自由でいる
Before we walk from this stage
俺達がこの舞台から降りるまでは
俺達二人で
 
Will you have some tea
Will you have some tea
少しお茶をしないかい
At the theatre with me
劇場で俺と共に
 
 
Endless Wire

Endless Wire

  • 発売日: 2006/11/08
  • メディア: MP3 ダウンロード