ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Michael Jackson 『Speechless』 和訳

 

Your love is magical, that's how I feel

君の愛は魔法のよう 僕はそう感じる

But I have not the words here to explain

けれど口からは言葉が出てこない

Gone is the grace for expressions of passion

離れることで想いをそっと表すけれど

But there are worlds and worlds of ways to explain

伝え方はいくらでもあるはずなんだ

To tell you how I feel

僕がどう感じているのか

 

But I am speechless, speechless

だけど僕は言葉を失う

That's how you make me feel

君がそうさせるんだ

Though I'm with you I am far away

君のそばにいるのに 僕は遠く離れて

And nothing is for real

何もかもが夢のよう

 

When I'm with you I am lost for words

君のそばにいると言葉に迷い

I don't know what to say

言うべきことが分からなくなる

My head's spinning like a carousel

頭は回転木馬のように回り

So silently I pray

僕はただ静かに祈る

 

Helpless and hopeless

助けもなく希望もない

That's how I feel inside

心の底ではそう感じている

Nothing's real, but all is possible

嘘のような世界でも 何だってできるはずだ

If God is on my side

神が味方してくださるのなら

 

When I'm with you I am in the light where I cannot be found

君のそばにいれば 僕は光の中に隠れられる

It's as though I am standing in the place called hallowed ground

まるで聖なる土地に立っているように

 

Speechless, speechless

言葉を失うよ

That's how you make me feel

君がそうさせるんだ

Though I'm with you I am far away

君のそばにいるのに 僕は遠く離れて

And nothing is for real

何もかもが夢のよう

 

I'll go anywhere

僕はどこへだって行くし

And do anything

なんだってやろう

Just to touch your face

ただ君の顔に触れるために

There's no mountain high

I cannot climb

僕に登れない山なんてないんだ

I'm humbled in your grace

君の美しさを守るためなら

 

Speechless, speechless

言葉を失うよ

That's how you make me feel

君がそうさせるんだ

Though I'm with you I am lost for words

君のそばにいるのに言葉は浮かばなくて

And nothing is for real

何もかもが夢のよう

 

Speechless, speechless

言葉を失うよ

That's how you make me feel

君がそうさせるんだ

(You're always in my heart)

(いつだって心の中に君がいる)

Though I'm with you I am lost for words

君のそばにいるのに言葉は浮かばない

And nothing is for real

何もかもが夢のようで

Speechless

言葉を失う

 

Your love is magical, that's how I feel

君の愛は魔法のよう 僕はそう感じている

But in your presence I am lost for words

だけど君の存在が僕に言葉を失わせる

Words like

例えばこんな言葉さ 

Like "I love you"

「君を愛してる」

 

  

マイケル・ジャクソン画集

マイケル・ジャクソン画集