ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

The Who 『Won't Get Fooled Again』 和訳

 

We'll be fighting in the streets

俺達は路上で闘うんだ

With our children at our feet

子供達を足下に置いたまま

And the morals that they worship will be gone

奴らが誇っている道徳は消え去るはずさ

And the men who spurred us on

俺達を煽っていたあいつらは

Sit in judgement of all wrong

狂った判断の上に腰掛けている

They decide and the shotgun sings the song

奴らが決断して散弾銃が歌い出す

 

I'll tip my hat to the new constitution

俺は新しい体制に帽子をかざし

Take a bow for the new revolution

新しい革命に礼をする

Smile and grin at the change all around

あらゆる変化に微笑みかける

Pick up my guitar and play

ギターを取って響かせよう

Just like yesterday

昨日と何も変わらずに

Then I'll get on my knees and pray

それから膝をついて祈るんだ

We don't get fooled again

俺達はもう騙されないぞ

 

The change, it had to come

来るべき変化がやって来た

We knew it all along

俺達はちゃんと分かっていた

We were liberated from the fold, that's all

俺達は抑圧から自由になった それが全てさ

And the world looks just the same

けれど世界は全く同じに見える

And history ain't changed

歴史は少しも変わっていない

'Cause the banners, they are flown in the last war

なぜならその旗は 

前の戦争でも振られていたのだから

 

I'll tip my hat to the new constitution [etc.]

 

I'll move myself and my family aside

俺は自分や家族を余所に移すよ

If we happen to be left half alive

もし半殺しで生かされるような事態になったら

I'll get all my papers and smile at the sky

全ての書類を抱え空を見上げて笑う

Oh I know that the hypnotized never lie

催眠にかけられたら嘘を言えなくなるんだろ

Do ya?

君はどうだ?

 

There's nothing in the streets

路上には何も無い

Looks any different to me

俺にとっては何も変わらない

And the slogans are replaced, by the bye

スローガンは次から次に取り替えられる

And a parting on the left

左にいた政党は

Is now a parting on the right

今では右に座っている

And the beards have all grown longer overnight

彼らのあご髭は一晩中伸び続ける

 

I'll tip my hat to the new constitution [etc.]

 

Meet the new boss

新しいボスに会おうぜ

Same as the old boss

前と同じようなボスに