ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

The Who 『Behind Blue Eyes』 和訳

 

No one knows what it's like

誰も知ることはないだろう

To be the bad man

悪い男でいる心地を

To be the sad man

悲しい男でいる心地を

Behind blue eyes

青い眼の奥で

 

No one knows what it's like

誰も知ることはないだろう

To be hated

嫌われる心地を

To be fated

定められる心地を

To telling only lies

嘘しか言わないせいで

 

But my dreams

だが俺の夢は

They aren't as empty

空虚なわけじゃない

As my conscience seems to be

俺の良心もそうであるはずだ

 

I have hours, only lonely

過ごした時間は 孤独なだけだった

My love is vengeance

俺の愛はまるで復讐で

That's never free

解き放たれることはない

 

No one knows what it's like

誰も知ることはないだろう

To feel these feelings

こんな感情を抱く心地を

Like I do

この俺のように

And I blame you

そして俺は君のせいにする

 

No one bites back as hard

これほど強く歯向かう者はいないだろう

On their anger

彼らの怒りに対して

None of my pain and woe

俺の痛みと悲哀はどれも

Can show through

無視することさえできない

 

But my dreams

だが俺の夢は

They aren't as empty

空虚なわけじゃない

As my conscience seems to be

俺の良心もそうであるはずだ

 

I have hours, only lonely

過ごした時間は 孤独なだけだった

My love is vengeance

俺の愛はまるで復讐で

That's never free

解き放たれることはない

 

When my fist clenches, crack it open

この拳が握られていたら こじ開けてくれ

Before I use it and lose my cool

それを振りかざして正気を失う前に

When I smile, tell me some bad news

俺がにやついていたら 悪い知らせを伝えてくれ

Before I laugh and act like a fool

笑い出して馬鹿のように振る舞う前に

 

And if I swallow anything evil

もし俺が何か悪いものを飲み込んだら

Put your finger down my throat

俺の喉に君の指を突っ込んでくれ

And if I shiver, please give me a blanket

もし俺が震えていたら 毛布を与えてくれ

Keep me warm, let me wear your coat

俺を暖めて 君のコートを着せてくれ

 

No one knows what it's like

誰も知ることはないだろう

To be the bad man

悪い男でいる心地を

To be the sad man

悲しい男でいる心地を

Behind blue eyes

青い眼の奥で