ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Liam Gallagher 『I Get By』 和訳

 

No one loves like you do

お前みたいに愛する奴はいない

I'm all messed up but I'm over you

俺は混乱してるけど お前を吹っ切れたよ

See your face, lead your mind

お前の顔を見て 心をそそのかす

Contemplate, scrutinize

熟考して じっと見つめる

Well, I get by

そうさ 俺は乗り越えるんだ

 

It's only love, only love can break my heart

愛だけだ 愛だけが俺の心を壊せるんだ

Only love, this thing will tear us all apart

愛だけだ それこそが俺達を引き裂くんだ

Only love, only love can break my heart

愛だけだ 愛だけが俺の心を壊せるんだ

Only love, this thing will tear us all apart

愛だけだ それこそが俺達を引き裂くんだ

 

It's in my life, it's in your hands

愛は俺の人生にある 愛はお前の手の中にある

There's no love lost, sycophant

俺は失わないさ 媚売り野郎め

Well beam me up, beam me down

俺をハイにさせろ 俺をダウンさせろ *1

I'll show you love, I'll show you round

愛を見せてやるよ 周りを見せてやるよ

Well, I get by

そうさ 俺は乗り越えるんだ

 

It's only love, only love can break my heart [etc.]

 

Never look back, go where you're going to

振り返ったりせずに その道を進めよ

I waited a lifetime for you

お前のために人生を止めてたんだ

So cut me some slack, I wanna see all of you

喝を入れてくれ お前達全員に会いたいんだ

I never hold back from the truth

俺は絶対に真実を言い続けるさ

 

Unlike you

Unlike you

Unlike you

Unlike you

お前と違ってな

 

 

アズ・ユー・ワー

アズ・ユー・ワー

 

 

*1:"beam up":ドラックでハイになることを指すそうです。